2011. augusztus 30., kedd

Vizes uborka (téli kovászos uborka)

Ezt a fajta uborkát, én nem igazán szeretem, viszont apukám nagyon és a többiek is. Elkezdtem leírogatni a savanyú recepteket a füzetembe de ezt és az édes ubit sehol nem találtam. Este mikor anyu rakta el az uborkát - minden második este ez a program mert szerencsére nagyon sok terem, ezzel a fajtával már tele van 7, 5 literes üveg, az édessel meg már 2, 20 literes vödör és gyűlik a harmadik is - kérdeztem , hogy hol van ezeknek a receptje. Hát a fejembe! jött a válasz. Hát köszi és akkor én honnan tudjam? Na diktálj anyukám!


Vizes uborka:

1 teljesen éretlen fürt szőlő
1 csokor kapor
2 nagy torma, megpucolva majd 4 be vágva

Az üvegbe belerakjuk a szőlőt, kaprot és 2 db tormát ( a többit az uborka közé szúrkodjuk), belepakoljuk az uborkát. Ahány literes az üveg annyi csapott kanál só. Teszünk rá még egy 3/4 zacskó nátrium benzonátot (nem lesz szottyos az uborka), felöntjük vízzel. Félig feltekerem rá a kupakot, tálcát teszek alá mert forrni fog és ki fog bugyogni. Elkezd zavarosodni, majd szépen leülepszik, ez kb 1 hét, ezután lesz még egy kis munka vele. Tenni kell bele egy kis kénport késhegynyit, fóliát és rendesen le kell zárni, majd összerázni. Fejjel lefelé fordítani. Utána a helyére lehet tenni, a tálcát ne felejtsük el elmosni, mert nagyon büdös tud lenni már egy hét alatt is.
A kép azért jó mert 3 fázist láttok rajta. A nagyon zavarost a letisztultat, és ami a kettő között van, így van viszonyítási alapotok, hogyis néz ki.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése