2012. február 7., kedd

Narancsos csokikrémes torta fánk díszítéssel

Már nagyon régen kinéztem magamnak a St. Honoré tortát. De semmi kedvem nem volt, a hétvégén az ízvilágához. Viszont a fánk díszítéshez annál inkább. Ezért ezt a tortát készítettem szülinapra. Narancsos tejszínhab kívül, tejszínes csokoládékrém belül. A díszítés fánkocskák csokipudinggal töltve, csokiba mártva. Nagyon finom volt, a gyerekek persze rögtön ugrottak a fánkocskákra. Égetett tésztából készültek, ebből készül az ekler fánk, és a képviselő fánk is, na meg a profiterol. Nagyon jó díszítő elem is nagyon könnyen elkészíthető.


Narancsos csokikrémes torta fánk díszítéssel:

A szokásos piskótám, 5 tojásból sütve. Recept itt.

Tejszínes csokikrém:

4 dl tejszín
250 g csokoládé

A tejszínt felmelegítem, beletördelem a csokoládét, simára keverem, majd kihűtöm. Hagyom állni, pár órát majd felverem félkemény habbá. Adok hozzá egy fél zselatin fixet.

Narancsos tejszínhab:

3 dl tejszínhab
1 narancs reszelt héja
3 ek narancslekvár

A tejszínhabot felverem, majd hozzáadom a reszelt héjat, és a narancslekvárt. Hozzáadhatom a zselatin fix másik felét, de ez nem feltétlenül szükséges.

A piskótát 3 felé vágom, megkenem a lapokat a csokikrémmel. Kívülről bevonom a narancsos tejszínhabbal, majd a fánkokkal díszítem.

Égetett tészta a fánkokhoz:

Az ekler fánkhoz is ezt a tésztát használtam, csak duplázva. Sokkal több fánkocska lesz mint a tortára kellene, de én a gyerekek miatt használtam ezt a mennyiséget. Még ez megfelezve is elegendő.

12 dkg liszt
12 dkg margarin
125 ml víz
1/2 tk só
1/2 tk cukor
4 db tojás

Az edénybe felmelegítem a vizet, a margarint, a sót és a cukrot. Majd hozzáadom a lisztet. 5 percig kevergetem égetem a tésztát. Majd leveszem a tésztát és hozzádolgozom a tojásokat robotgéppel. Egy sima csöves habzsákkal, golyókat nyomok a sütőpapírra. Kb 5 percig sütöm őket, 220 fokra előmelegített sütőben. Mikor elkezdem vizet spriccelek a sütőbe. Rácson hűtöm ki. Csokipudinggal töltöttem meg őket, olvasztott csokiba mártottam, majd megszórtam dekor cukorral.



4 megjegyzés:

  1. Gyönyörűséges!!! Éppen most kezdek magamhoz térni az orosz krémtorta nyújtotta látványtól, már ott elvesztem, és akkor itt a másik gyönyörűség. Csak egy ici-pici vékony szeletkét kérhetnék.:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Nekem nagy nagy szeletkét bármikor :)

      Törlés
  2. Csodaszép torta lett!!! Valld be cukrász vagy!!! :DD

    VálaszTörlés
  3. Köszi, bár bevallhatnám, de csak lelkes amatőr :)

    VálaszTörlés