2013. szeptember 17., kedd

Ropogós - csokis őzgerinc - Blogkóstoló 11. fordulójára

Hankkát már régóta ismerem, legalábbis virtuálisan. Előszeretettel látogatom a blogját. Sok finomságra bukkanok bármikor nézek be hozzá. Nehéz volt választanom mit is készítsek tőle. Az egyik választásom ez a csokis finomság volt, a másik pedig a tatár cukkíni. Nagyon finom volt, mind kettő nagyon jó választás. A kisfiúk és a nagyfiú is szerette. A Blogkóstoló 11. fordulójának háziasszonya  Dina, nagyon örülök, mert igencsak szerencsés keze volt a számomra.


Ropogós - csokis őzgerinc:

 Hozzávalók egy kb. 10 cm széles, 32 cm hosszú őzgerincformához: (nekem is ekkora őzgerincem van, tehát nem tértem el tőle)

20 dkg szezámmag
2 evőkanál víz
5 evőkanál kristálycukor
25 dkg vaj
20 dkg étcsokoládé - nekem tejcsokim volt, ezért tettem még bele 1 evőkanál kakaóport
5 evőkanál méz
15 dkg dió
15 dkg csokoládés és mézes maci és kör alakú gabonapehely

 A szezámmagot szárazon megpirítottam egy serpenyőben. A kristálycukorból és a vízből sűrű karamellt főztem. Hozzáadtam a vajat, csokit, mézet, és alacsony lángon, folytonos keverés mellett egyneművé főztem. Vigyázzunk, nehogy megkristályosodjon. A tűzről levéve hozzáadtam a pirított szezámmagot, a durvára darabolt diót és a gabonapelyhet.. Az őzgerincformát folpackkal kibéleltem, beleöntöttem a meleg masszát, majd miután kihűlt, a lelógó folpackkal betakarva pár órára a hűtőbe tettem. Egy egész éjszakára még jobb. Később jól szeletelhető.
 


8 megjegyzés:

  1. Köszönöm a kedves szavaidat, jólesik! :) A ropogós őzgerinc és a tatár cukkini is nagyon jó választás, legalábbis nálunk mindkettő kedvenc! :) Örülök, hogy nektek is ízlett, nagyon gusztára sikeredett, teleportálhatnál is most egy-két szeletet! :)))

    VálaszTörlés
  2. Finom dolgot választottál, szerintem a gyermekeimnek is ízlene:-)

    VálaszTörlés
  3. Nem, ezt meg sem mutatomnekik. Halálra nyúznának miatta, és végül kénytelen lennék megcsinálni! :D Hű, lehet, hogy nem is kell megmutatnom...hol is lehet kapni mézes macis gabonapelyhet? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát konkrétan nálunk Albertirsán a méhecskés boltban. Sajnos máshol még nem láttam .

      Törlés