2012. június 5., kedd

Kapros - kecsketúrós lepény

Ma valami igazán finomat hozok nektek. Ezt a lepényt az egyik kedvenc műsoromban láttam és bele is szerettem. A Gasztroangyal című műsorról van szó, műsorvezetője Borbás Marcsi. Nagyon kedvelem nem hagyok ki egy részt sem. Ebben volt ez a bizonyos túrós lepény. Kecske túró és tehén túró keveréke, rögtön megfogott. Agyaltam hogy is valósíthatnám meg. Szereztem kecske tejet, leöntöttem és már meg is volt a túróm. Neki álltam és nem csalódtam. Nagyon jó íze volt, az egyik kedvencemmel kaporral készült. Sósan csináltam, de mégis édes lett. Mi mindig úgy sütjük a túrós lepényt hogy sós alapból, és a tetejére szórunk porcukrot. Így jobban kihozza a lepény ízét és szerintem sokkal finomabb mintha rögtön csak az édes túró ízét érezném. Tehát sósan édes vagy édesen sós. Nem tudom, de mindegy is a lényeg hogy isteni. A recept eredeti recept megtalálható Marcsi oldalán. Sőt olyan kedves volt, hogy azt is megengedte, hogy a videót is belinkeljem nektek. Íme a lepény:



Túrós lepény:

(lehet édesen és sósan is készíteni)

A tészta:

70 dkg liszt
15 dkg sertészsír
2 dl tejföl

kevés víz

A lisztet egy tálba teszem, egy csipet sóval megízesítem, és annyi zsírt aduk hozzá, amitől a tészta majdnem összeáll. Ekkor hozzáadom a tejfölt, és ha kell egy kevés vízzel lágyítom. Ha kidolgoztam, Félreteszem pihenni. (Én addig pihentettem amíg összeállítottam egy puncstorta krémjét. Hát igen sűrű napom volt :) Majd 200 fokos sütőben 15 perc alatt elősütöm.

A töltelék:

1 kg tehéntúró
60 dkg kecsketúró
1 kg tejföl
2 nagy csokor kapor, vagy snidling, lehet csalán is
6 tojás
2 kávéskanál só

A tetejére porcukor

 A tojásokat szétválasztom! A fehérjéből kemény habot verek és a megsózott túróhoz keverem. A kétféle túrót már előzőleg összedolgoztam kicsit. Az összevágott kaporral (vagy snidlinggel, csalánnal) szintén hozzáadom. A tojások sárgáit a tejfölbe keverem.
A tésztát kinyújtom, zsírozott, lisztezett tepsibe teszem, majd a túróval vastagon megkenem és erre kerül a tojássárgájával kikevert tejföl. 170 fokos sütőben 45-50 perc alatt készre sütöm. Addig amíg szép hólyagos barnás lesz a teteje.
Én mindenképpen zsírral ajánlom, vannak olyan sütik aminél igenis kell a zsír és ez az!
 




A videó: Gasztoangyal - 33. adás - Őrségben az erő


12 megjegyzés:

  1. imáááááádom a kapros-túróst! :) csak az a baj, hogy szinte egyedül vagyok ezzel a családban... :( Ezt az adást én is láttam, és nekem is nagyon megtetszett a kecsketúrós változat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hát igen sokan nem szeretik a kapros túróst :(

      Törlés
  2. Kapor nélkül jöhetne...:) A Párom szülei csinálnak kecskesajtot, meg tejet, meg tejszínt, és még vajat is, szóval el vagyunk látva rendesen...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az nagyon klassz, én csak nehezen tudtam hozzájutni :)

      Törlés
  3. Nekem jöhet kaprosan is!! :))) Imádom a túrós sütiket, bármilyen legyen is, legalább is még nem sikerült rossz túrós sütivel találkoznom. :D

    VálaszTörlés
  4. Hát, biztosan nem rontja el ez a jó sok túró! Tetszik ez az édesen sós - sósan édes íz, biztosan nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sok túró mindennek jót tesz :) Az íze pedig tényleg isteni :)

      Törlés
  5. Tetszik a recept,nagyon guszta:)
    Elkérem a receptet ha nem bánod?

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó de valóban 1kg tejföl kell a töltelékbe?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan :) egy elég nagy tepsihez bizony ennyi kell. A túrós töltelék is 2 kg. Ha kisebb tepsivel dolgoznál, akkor felezd meg az arányokat.

      Törlés