2012. június 24., vasárnap

Meggyes pite zabpelyhes - mandulás morzsával - No. 16

Most egy kicsit csalni fogok, ha nem bánjátok. A jövő héten nem leszünk itthon, de én ígértem minden hétre egy pitét. Úgy gondoltam inkább előbb, mint utóbb így a hét utolsó napján, íme még egy pite recept. Finom volt, Kis B-nek csak a meggy kellett belőle, Nagy B- nek csak a tészta, szóval megosztoztak rajta. A meggy savanykásságát, jól kompenzálta az édes tészta, bár a morzsa mindent vitt, mivel zabpehely és mandula, csak jó lehet.



Meggyes pite zabpelyhes – mandulás morzsával:


Tészta:

113 g vaj
184 g liszt
¼ tk só
1/8 tk sütőpor
2-3-4 ek víz
7g ecet

A vajat összemorzsolom a liszttel, hozzáadom a sót, a sütőport. Az ecetet, elkeverem a vízzel és így adom apránként a tésztához. Összegyúrom és kicsi a hűtőbe, teszem, majd lisztezett deszkán kinyújtom majd a kivajazott formába, teszem. Az egyik legjobb tészta, amit eddig készítettem.

Töltelék:

1 kg magozott meggy
½ bögre cukor
3 ek étkezési keményítő
¼ tk só

A meggyet kimagozom, ráöntöm a cukrot, a keményítőt és a sót. Összeforgatom. Majd a tésztára teszem.

Morzsa:

6 ek vaj
2/3 bögre zabpehely
½ bögre aprított mandula
½ bögre cukor
¼ tk fahéj
½ tk só
¾ bögre liszt

A vajat egy edényben megolvasztom. A lisztek elkeverem a cukorral, sóval, mandulával, zabpehellyel és a fahéjjal. Hozzáöntöm a vajat és morzsás tésztává gyúrom.

Majd rászórom a meggy tetejére. És 180 fokra előmelegített sütőben, 1 órát sütöm. Melegen kicsit folyósabb, hidegen szilárdabb lesz a töltelék. De a lényeg az, hogy nagyon finom a meggy és a morzsa együtt.




4 megjegyzés:

  1. Hmm, megint pite, lassan én is rákapok, annyi finomságot látok nálad!

    VálaszTörlés
  2. Csalás vagy nem csalás, a végeredmény mindenképpen csodás! Hmmmm, nekem a meggy és a tészta is kellene, de azonnal... :-))

    VálaszTörlés