2013. május 31., péntek

Fűszeres nyúlhúsos tortilla tekercs paradicsomos chutney -val és ropogós zöldségekkel + mindez falatkákban össze sűrítve

Nemrég megkeresett egy kedves ismerősöm Boldog Kukta és egy játékra invitált. Ági azon kevés bloggerek egyike, akikkel volt lehetőségem személyesen is megismerkedni. Amilyen különleges, finomságokat készít, Ő maga annyira egyszerű és kedves teremtés. Mindig örömmel járok nála, hiszen a francia különlegességektől kezdve az egyszerű magyar étkekig minden megtalálható nála.
A játék nagyon egyszerű. A Kocsis Manufaktúrától kapok lekvárt vagy chutney-t és ebből kell megálmodnom, valami nagyon finomat. Már nagyon vártam, mikor érkezik a chutney-m. Ám meglepetésemre egy bónusz almás lekvárt is kaptam hozzá.
Néhány szóban a chutney -ról. Paradicsomos chutney rozmaringgal és körömvirággal. A neve nagyon csábító, rögtön el is kezdtem gondolkodni mi készüljön belőle. De persze első a kóstoló. Kellemesen fűszeres, nagyon finom paradicsomos. Még sosem ettem és sosem készítettem chutney-t, így az első találkozásom vele nagyon pozitív. Hogy mi is készült belőle, hát egy tortilla tekercs. Nagyon jó lett, a husi, a ropogós zöldségek és a finom chutney remek párost alkottak. A család ismétlést követel.
Ha játék, akkor általában nyúl húsból készítek valamit. Ez most sem volt másképp. Remek példa arra, hogy a nyulat, bármilyen ételhez fel lehet használni, nem csak pörkölt, vagy sült készülhet belőle.


Fűszeres nyúlhúsos tortilla tekercs paradicsomos chutney -val és ropogós zöldségekkel + mindez falatkákban össze sűrítve:

Tortilla lapok:

Sokat kipróbáltam már, vásároltam is, házilag is készítettem. De eddig ez a legfinomabb.

3,5 csésze liszt
1 tk só
fél tk sütőpor
fél csésze olaj
1 csésze forró víz

Simára keverem és jól összegyúrom. 15 percet állni hagyom, "kelesztem" . 16 golyóra veszem, ezeket egyenként szép vékonyra és kör alakúra nyújtom. Forró serpenyőbe, fél - fél percet sütöm, oldalanként.

És innentől a trükk: ha feldarabolom a tortilla lapokat és 180 fokra 10 percre sütőbe teszem őket, istenien ropogósak lesznek, és így akár már falatkákat is készíthetünk, előételnek.

A belevaló:

30 dkg csíkokra vágott nyúlhús
2 szál újhagyma
1-2 ek oliva olaj
rozmaring, oregáno
1 üveg paradicsomos chutney rozmaringgal és körömvirággal á la CSIKOS
fejeskáposzta
lila káposzta
retek
sárgarépa

Az új hagymákat, fel karikázom, és az olíva olajon picit megdinsztelem. Majd hozzáadom a csíkokra vágott nyúlhúst. Sózom, borsozom, és adok hozzá egy kevés szárított rozmaringot és oregánót, fokozva az olaszos hatást. De nem kell túl intenzívre! Mikor szépen megsültek a csíkok, adok hozzá 2 evőkanál chutney-t, hogy maga a hús is finom szaftos legyen. Félre teszem.

A káposztákat, a retket, és a sárgarépát vékonyra szeletelem. Van egy nagyon jó többfunkciós reszelőm-gyalum, amivel nagyon szép vékonyra lehet, szeletelni a zöldségeket, én ezzel készítettem.

Összeállítás:

Fogok egy tortilla lapot, megpakolom, a ropogós zöldségekkel. Rakok rá a szaftos husiból, és kenek rá egy jó evőkanálnyi chutney-t. Behajtom az alsó részét, majd a két oldalsót, jó szorosan. Már kész is a tekercsem. Gyorsan és egyszerűen, minimális fáradsággal.



Falatkák:

A sütőben megsütött tortilla háromszögeket, megpakolom pár szem hússal, egy teáskanálnyi chutney-val, és a tetejére rakok egy keveset a zöldségekből. Nagyon finom kis ízelítők lettek. Gyerekeim, keresték is, később: Tudod, Anya azokból a kis ropogósokból van még?




4 megjegyzés: