2011. november 21., hétfő

Keksz tekercs

Azt olvastam sok blogon, hogy ez egy retro süti. Azt gondoltam, - Huh a fenébe akkor én iszonyú retro lehetek mert havi szinten készítek keksz tekercset, annyira szereti nálunk mindenki. Rendszeresen van húsvétkor és karácsonykor is. Ma szintén készítettem, így jutott eszembe hogy fel is teszem. Mondhatni elronthatatlan, finomság. Érdekes hogy kezd kimenni a köztudatból, pedig finom csokis, és ropog benne a keksz és a dió - isteni. De azt hiszem nálunk ez egy örök klasszikus marad :)


Keksz tekercs:

1,5 dl tej
50dkg porcukor
5 dkg kakaó
25 dkg margarin
rumaroma
dió, esetleg mogyoró, mazsola
40 dkg keksz
kókuszreszelék

alufólia a feltekeréshez

A tejet elkeverem a porcukorral és 20 percig főzöm. Hozzáadom a kakaót, a margarint, és ízlés szerint a rumaromát. Én úgy szeretem ha jól kiérződik rajta. Hozzákeverem a darabolt diót, végül pedig a 40 dkg darabolt kekszet. Jól összekeverem. Kiterítek egy darab alufóliát megszórom kókusszal és ráhalmozom, hogy rúd legyen. Majd szorosan feltekerem. Ha kihűlt hűtőbe teszem. 2 rúd lesz ebből az adagból. 

8 megjegyzés:

  1. Ezt tényleg nem lehet elrontani, és finom is:) Én még sosem készítettem különben, mert még Magyarországon mindig kaptunk az unokatesomtól, itt meg még nem jutott eszembe. De most már fogok, mert szeretik a gyerekek.

    VálaszTörlés
  2. Igen, az enyémek is szeretik. Gyerekek mellett nem hátrány az ilyen süti, gyors és finom :)

    VálaszTörlés
  3. Imádom!!! Erre felénk keksz szaláminak hívják, mert darabos. A keksztekercshez mi ledaráljuk a kekszet. Na de ez a lényegen mit sem változtat, isteni finom. El is csentem egy szeletet.:)

    VálaszTörlés
  4. Gyerekkori kedvencem... hááát, sajnos kb. akkor is ettem utoljára ezt a fajta keksztekercset (sajnos). :( Nem is tudom, miért nem csináltam éveken keresztül? Talán mert annyi más receptem van már... De most ideje elkészítenem. Köszi, hogy eszembe juttattad! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy segíthettem, készítsd el mielőbb, hogy visszarepítsen a gyerekkorodba egy pillanatra :)

      Törlés
  5. En ugy tudtam ezt keksz szalaminak nevezik, a keksztekercs kicsit maskepp nez ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát felénk ezt hívják keksz tekercsnek :) Amire te gondolsz, az nálunk kókuszkrémes tekercs. ahány ház annyi szokás :)

      Törlés