2011. december 5., hétfő

Datolyás - mogyorós bonbon Kamal után szabadon

Az új kedvencem egyikét mutatom be nektek a datolyát. Azóta töröm a fejem egy datolyás bonbonon mióta láttam a Csokileckék című filmet. A film lényege röviden, hogy Mattia egy sikeres építési vállalkozó, aki igyekszik mindenen spórolni, így az egyik illegális munkása Kamal leesik a tetőről. Összetöri magát, így nem tud részt venni élete egyik nagy lehetőségén, nevezetesen egy csokikészítő tanfolyamon a Perugina csokoládégyárban. Ezért megzsarolja főnökét, végezze el a tanfolyamot helyette és nem jelenti fel. És  Mattia bekerül a csokoládé világába, persze szerelembe is esik, és nemcsak a csokoládéba szeret bele hanem Ceciliaba is. Kedves és romantikus történet, a végén persze sikerül a főhőseinknek elkészíteni egy felséges csokoládét: datolya és mogyoró. Hát egy változatát én is elkészítettem és mondhatom isteni, nagyon finom lett. Rögtön kétfélét is készítettem. A silány képért elnézést kérek, meghalt a gépem, és csak telefonnal tudtam fényképezni. De hamarosan lecserélem a képet mert ezt biztos megismétlem :)
 Még egy apróság. A bejegyzés címéből rájöhettetek, hogy Kamal volt a kedvencem a filmben. Nagyon humoros szereplő volt, de bölcs is. Mattia sokszor felhívta és rögtön akart valamit. De Kamal nem beszélt vele amíg a következő kérdésekre nem felelt. Hogy vagy Kamal? És a család? A gyerek jól eszik? Persze viccesen előadva. De sajnos túl sokszor kihagyjuk ezeket a kérdéseket ha felhívunk valakit. Elintézzük egy azért hívlak mert.... mindig akarunk valamit. Sietünk. Jól esett nézni, a beszélgetést, és jó volna ha rájönnénk hogy odafigyeljünk kicsit egymásra és ne rohanjunk mindig. Főleg így ünnepek környékén. Szóval remélem jól vagytok, és a család is jól van, a Mikulás pedig jól megtömte a gyerkőcök csizmáját :) Boldog Mikulást mindenkinek :)


Datolyás - mogyorós bonbon Kamal után szabadon:

Burok:

100 gr tejcsokoládé

 Töltelék:

 4 szem aszalt datolya
 egy marék pörkölt aprított mogyoró
50 gr mogyorónugát
50 ml tejszín

A csokit megolvasztom és temperálom. Majd kikenem vele a formát. Beteszem a hűtőbe. 
A tejszínt felforralom és belekockázom a mogyoró nugátot, simára keverem, majd hozzáadom az aprított mogyorót. A datolyákból kiveszem a magot és négyfelé vágom. Kiveszem a hüvelyeket a hűtőből, rakok bele egy darabka datolyát, majd megtöltöm mogyorós krémmel. Miután végeztam az újratemperált csokival lezárom a bonbonokat és visszateszem a hűtőbe. Majd fél óra múlva már lehet is enni :)
A másik változatba marcipánt is tettem az jobban ízlett, holnap azt is leírom :)








5 megjegyzés:

  1. A filmet nem láttam, sosem ettem még datolyás bonbont, de a datolyát szeretem, úgyhogy ízlene, az biztos:) Sokoldalú vagy és kreatív:) Ja, elkészítettem a keksz tekercset a recepted alapján, csak őzgerinc formában, nagyon ízlett a családnak, köszi:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta kis bonbonok, az ízét pedig eltudom képzelni.Imádnám!!:)

    VálaszTörlés
  3. Trollanyu, szerintem is ízlene ha szereted a datolyát :) Örülök hogy ízlett a keksz tekercs :)))

    VálaszTörlés
  4. Gizi köszi :) Abban biztos vagyok :)

    VálaszTörlés
  5. I used to be recommended this blog via my cousin. I am now not sure whether or not
    this publish is written by means of him as no one else recognise such exact approximately my problem.
    You are wonderful! Thank you!

    My web blog :: Pest Control Bird Vancouver BC

    VálaszTörlés