2011. december 15., csütörtök

Karácsonyi kalács 3 féle töltelékkel

A mamám, nyugdíjasklubba jár, onnan hozott egy 3 féle töltelékes kalácsot. Mák, dió és mazsola volt benne. Apukámnak nagyon ízlett, azt mondta próbálkozzak meg valami hasonlóval. Rendben, csakhogy nem szeretem a mazsolát. Gondoltam felváltom túróval, az abban lévő mazsolát pedig kiveszem belőle. 
Életem első kalácsát sütöttem, 46x24 cm lett. Jó brutál, hogy lemértem de annyira tetszett, tudnom kellett a méreteit. Ízlett Apunak, a többieknek a mákos rész kevésbé, pedig én nem éreztem rajta egyáltalán kesernyés ízt, se apa se mama, de a többiek, igen, biztos jobbak az ízlelőbimbóik.
Szóval be is terveztem egy újabb kalácsot. :)




Karácsonyi kalács 3 féle töltelékkel:

Tészta: 

45 dkg liszt
8 dkg olvasztott margarin
1 egész tojás + 1 a kenéshez
5 dkg cukor
2,5 dkg élesztő
kb. 2,5 dl tej

Töltelékek:

15 dkg darált mák + cukor, reszelt citromhéj
15 dkg darált dió + cukor, reszelt narancshéj
25 dkg túró + 1 tojás sárgája, mazsola, vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja, ízlés szerint cukor

 A diót, és a mákot cukorral együtt, megfőzöm egy kevés tejjel. Majd hozzáadom citrom illetve narancs héjat. A túróhoz adok egy tojás sárgáját, cukrot, vaníliás cukrot, citromhéjat, valamint rumba áztatott mazsolát. Ezt mondjuk mind a három töltelékbe tettem.

A langyos cukros tejbe felfuttatom az élesztőt. Hozzáadom a liszthez, majd adok, hozzá tojást, olvasztott margarint. Jól megdagasztom,  ha kíván még nedvességet, én langyos tejet adok hozzá. De ez az adag nekem így jó volt nem kellett plusz. A tésztát hagyom a duplájára kelni. Ha megkelt kinyújtom. Onnan tudom hogy jól dolgoztam, hogy amikor nyújtom a tésztát szép buborékok bukkannak elő. Három felé vágom. Nekem a nyújtódeszkám, 44 cm széles erre a szélességre nyújtottam, nem egész 15 cm -es csíkokat vágtam. Mindegyiket megtöltöttem a töltelékkel. majd jól összehajtottam mint a rétest. Összefontam, és tojásos tejföllel (1 tojás + 1 ek tejföl) kentem meg a tetejét. A tepsin hagytam úgy 20 percet kelni. Majd kb 1 órát sütöttem a 180 fokos sütőben. Konyharuhával befedett deszkára tettem, sülés után. Nekem ízlett és nagyon megtetszett a kalács sütés :)




2 megjegyzés:

  1. De nagyon tetszik:) Pont tegnap láttam egy blogon hasonlót, valami ilyesmit tervezek én is, csak a mazsola helyett kell kitalálnom valamit,mert azt egyesek nem szereik:)

    VálaszTörlés
  2. Trollanyu, örülök, hogy tetszik. Én gondolkodtam még kakaóban, de végül túró lett. Hát egyesekkel bizony egyetértek én se vagyok oda érte, én bizony kitúrtam belőle :)

    VálaszTörlés