2012. szeptember 7., péntek

Mángoldos krémsajtos háromszögek - a VKF 51. fordulójára

Ismét elérkezett egy VKF forduló, nevezetesen az 51. ez a forduló igen kedvemre van, hiszen nagyon szeretem a zöldfűszereket és a levélzöldségeket egyaránt. Nyárikonyha a forduló háziasszonya. Nagyon kíváncsi vagyok, már előre az összefoglalóra, mert ebben a témában nagyon jó receptek születhetnek.
Először egy mángoldos salátát, akartam küldeni a játékra de utána azt gondoltam talán ez a töltött finomság jobb lesz. A mángold a mi kertünkben termett és a krémsajtos is én öntöttem le. Nagyon finom kis táskákat kaptam, azóta már még egyszer elkészült.



Mángoldos krémsajtos háromszögek:

1 csomag leveles tésza

40-50 dkg mángold levél
4-5 gerezd fokhagyma
só, bors
20 dkg házi krémsajt
 1 fej vöröshagyma 

a vöröshagymát, megpucolom és apróra vágom, majd kis olajon megdinsztelem. A mángoldokat megmosom, elválasztom a leveleket a szárától. A szárát se dobjuk el nagyon finom rántotta, vagy rakottas készíthető belőle. A leveleket, pár percre lobogó forró vízbe dobtam. Ezután kiszedtem és kicsit lecsöpögtettem őket, majd nagyobb darabokra vágtam. Ezután mehetett a hagymára. Sóztam, borsoztam és hozzáadtam az áttört fokhagymát. Majd a házi krémsajtot is hozzákevertem. Addig főztem még szép sűrű nem lett a szaftja is. Kihűtöttem.
A leveles tésztát kinyújtom, és kockákat vágok belőle. A tölteléket az egyik felére halmozom, a másik felét bevagdosom. Itt távozik a gőz majd.  Egy felvert tojással elkenem a széleket, majd összenyomkodom, így kapom a háromszög formát. A tetejét is lekenem, a tojással. Megszórom szezámmaggal, majd 10 percet állni hagyom. 190 fokra előmelegített sütőben sütöm kb 20percet.





8 megjegyzés: