2012. október 11., csütörtök

Almás krémes - Blogkóstoló 5. fordulójára

Ismét elérkezett egy újabb forduló, az egyik kedvenc játékomból, a Blogkóstolóból. Egészen meglepődtem, milyen szerencsém volt, a sorsolásnál. Egy ismeretlen blogot felfedezni mindig izgalmas, de a tetejében egy olyan blog jutott nekem amit bizony egy férfi vezet. Nem sok ilyen blog van, legalábbis én egy kezemen meg tudom számolni ezeket a blogokat. Nagyon jó dolgokat találtam, először azt gondoltam, ezeket a mogyorókrémes falatkákat készítem el. Aztán jött egy új recept, almás krémes. Itt ez a rengeteg almám, és annyira de annyira régen ettem ilyet. Több sem kellett, megsütöttem és íme. annyi a különbség hogy én a tetejét lecsokiztam. Ennek a fordulónak Hankka a háziasszonya, a blog amiből választhatok pedig a lábas, fazék, fakanál.


 Almás krémes:

Tészta:

10 dkg margarin 
30 dkg finomliszt
10 dkg cukor
1 csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
1 egész tojás
csipet só
egy kevés tej, úgy egy deci

  Egy tálban összedolgozom a hozzávalókat. A tejet apránként adom hozzá, annyi kell hogy jól összeálljon a tészta. Egy szép sima, tésztát kell kapjak.
 
A tésztát, 3 részre osztom, majd lisztezett deszkán kinyújtom és egy tepsi lisztezett hátulján megsütöm. Sütés előtt megszurkálom villával, így szép egyenes marad.
Nem kell sok neki, 190 fokon kb 5 perc. Figyelek ne süssem, túl, mert nagyon törik akkor! Sütés előtt megszurkálom villával, így szép egyenes marad.

Almás töltelék:

1-1,5 kg hámozott, reszelt alma
10 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
ízlés szerint őrölt fahéj

 A hámozott és lereszelt almát egy fazékba teszem, a cukorral és a vaníliás cukorral. Kevés fahéjat tettem bele. Puhára párolom. Ha kész, hagyjuk kihűlni.
 
Vaníliás krém:

1 csomag vaníliás pudingpor
25 dkg margarin
3 dl  tej
20 dkg porcukor

A pudingot, kikeverem a tejjel és megfőzöm, ha kihűlt hozzákeverem a kikevert porcukros vajat. Szép habos legyen.

Összeállítás:

Amikor minden kihűlt, akkor elkezdhetjük összeállítani a sütit. Én a krémmel szeretem kezdeni de Zsolt például az almával kezdte. Szóval egy réteg tészta, rá a krém. Még egy réteg tészta, most jön az alma, végül még egy tészta. Pár órát hagyjuk pihenni, így megpuhul a tészta. Le porcukrozhatjuk az egészet, vagy le is kenhetjük olvasztott csokival. Én az utóbbit választottam.



10 megjegyzés:

  1. Szép lett az almás krémesed! Nekem is megvan ennek a receptje azt nem tudom hogy pont ilyen-e, csak azt tudom hogy nagyon finom!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, és az almás fagyi után ebből is legyűrnék néhány kockát!!! Húúú, de régen sütöttem már, pedig nagyon szeretjük. A napokba be is ütemezem.:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó választás, igazán finom sütit ettetek! :) Azt hiszem, én is a csokimázat választottam volna, szerintem így még finomabb ez a sütemény! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól sikerült az almás krémesed! Én is készülök rá, mert az alma nagyon romlik, mielőbb fel kell használni.

    VálaszTörlés
  5. jól választottál, az már biztos! :)

    VálaszTörlés