2012. október 26., péntek

Galagonya lekváros piskótatekercs, a VKF 52. fordulójára

Szemem szám tátva maradt, amikor megláttam a VKF, 52. fordulójának kiírását. Örültem hogy ez egy olyan forduló lesz, ami erdő járásra hívja fel az embert. Tisztatészta, ennek a fordulónak a TÉSZTAFALÓ ERDŐLAKÓ avagy a tészta házassága az őszi erdő "gyümölcseivel" címet adta. Nagyon megtetszett, gondoltam még egy alkalom, arra hogy sétáljunk, egyet a Dolinában. El is mentünk, konkrét célom volt, galagonyát szerettem volna szedni. Tisztatészta, adott,  egy kis segítséget az Erdőkóstoló blog személyében, ahol rengeteg hasznos információt találunk. Ilyen például a lekvár készítése galagonyából.
Több mindenre bukkantam mint reméltem. Nemcsak nagyon szép galagonyát találtam, de egy kis kökényligetet, és csipkebogyót is, valamint vadszedret. Úgyhogy, még idén benevezek egy kis csipke lekvárra és kökényre is. Két éve főztem kökénylikőrt, majd írok róla egy bejegyzést, nagyon finom. Kicsit korán mutatom be ezt a finomságot, de sajnos lecsúsznék, a határidőről, mert jövő héten megint nem leszek. Szóval íme a nagyszerű, de egyszerű, galagonya lekváros piskótatekercs.


 Galagonya lekvár:

A lekvár befőzése nem  kis munka volt. Megfogadtam Erdőkóstoló tanácsait és így készítettem el a lekvárt.

4 üveg 3 dl-es lekvárom lett. Nem volt mérlegem de úgy 3.5 kg bogyóm volt.

50 dkg cukor
1 tk citromsav

A bogyókat megmosom, és felteszem főni. Felengedem vízzel úgy, hogy ellepje és puhára főzöm a bogyókat. Közben hozzáadom a citromsavat. Így előjön a szép piros színe, mert egyébként barnás lesz a főzéstől. A neheze ekkor jön teljesen igaza van Erdőkóstolónak. Én is paradicsom paszírozóval paszíroztam át a bogyókat. Nem kis munka, de megéri. A püréhez hozzáadom a cukrot, és éppen csak megrottyantom vele. Már mehet is bele. Én raktam hozzá egy negyed tk tartósítót is, valamint lefóliáztam az üvegek tetejét. Majd száraz dunsztba tettem.

Piskóta tekercs:

6 egész tojás + 1 fehérje
6 ek cukor
6 ek liszt
1 csomag sütőpor
5 - 6 ek galagonya lekvár

Egy széles tepsit ki sütő papírozok, és a sütőt előmelegítem 180 fokra.
A tojásokat szétválasztom, a hetedik tojást is de annak csak a fehérjét használom fel. (Hogy őszinte legyek a sárgáját, a kutyának adtam, mert szebb lesz tőle a szőre, állítólag) A sárgákat kikeverem a cukorral, majd hozzáadom a sütőport, és a lisztet. A fehérjéket felverem, majd hozzáforgatom a masszához, úgy hogy ne törjön össze a hab. A tepsire kenem szépen egyenletesen, majd megsütöm úgy 20-25 perc alatt. Még forrón lehúzom a sütőpapírt majd egy konyharuha segítségével feltekerem. Néha kitekerem, hogy a belsejéből a gőz távozzon és ne áztassa el a tekercset, majd újra feltekerem. Mikor kihűlt leveszem róla a konyharuhát és megkenem bőven lekvárral. A tetejét olvasztott csokival, és tejszínnel díszítem, vagy porcukorral.

Ui: Most sütöttem először plusz fehérjével a piskóta tekercset. A mamám mondta a minap, hogy próbáljam ki egy régi szakácskönyvben olvasta. Nagyon finom könnyű piskótám lett, érdemes kipróbálni így.






 

5 megjegyzés:

  1. Igazán guszta és különleges íze lehet a galagonyalekvárral! :) A plusz fehérjés sütésről még nem hallottam, de el tudom képzelni, hogy könnyebb tőle a piskóta, kipróbálós! :)

    VálaszTörlés
  2. De szép:) Nálam is főzésre vár, igaz csak 1 kg galagonya a fagyasztóban:) Én is Erdőkóstolótól informálódtam:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon klassz blogja van, sok a hasznos info :)

      Törlés