2012. október 1., hétfő

Szegény windsori lovagok szederkompóttal

Hogy mit is takar ez az elnevezés? Isteni finom édes bundás kenyeret, krémsajttal és szederrel töltve. Az én fínyás Uracskám az első háromszöget csak méregette, majd az t kérdezte az első harapás után: Ebből ugye van még? A gyerekeknek is ízlett, na meg persze nekem is. Nagyon finom az enyhén édes bundás kenyérben a finom krémsajt és a szeder. bár én más gyümölccsel is el tudom képzelni. Kimondott ehhez a desszerthez készítettem a szederkompótot, amiből jócskán maradt így egy finom szedres krémsajtos pohárkrémet is készítettem. Na az még valami nagyon finom lett, hamarosan hozom a receptet. A recept a szeptemberi GoodFood-ból való.


Szegény windsori lovagok szederkompóttal:

4 tojás enyhén felverve
100 ml tej
2 tk vanília kivonat,
2 ek barnacukor
100 g házi krémsajt - 48 órát csöpögtettem
2 ek porcukor
4 ek szederkompót
4 szelet szikkadt fehér kenyér - nekem ez a mennyiség 8 kenyérre volt elég - tehát 4 szendvicsre
25 g vaj

A tojásokat felverem a vaníliával, a cukorral és a tejjel. A krémsajtot, elkeverem, a porcukorral és megkenem vele a kenyerek egyik felét. 1 -1 kanál kompótót teszek rá, majd beborítom egy másik kenyérrel. Belerakom a masszába és hagyom állni mindkét oldalán 30-30 másodpercet. Megolvasztom a vajat egy serpenyőben, és 3-4 percig sütöm, oldalanként. Félbevágva tálalom, egy kis kompóttal meglocsolva, vagy akár fagyival.

Szederkompót:

400 g szeder, egy része félbe vágva egy része egészben
5 dkg cukor
1/2 citrom leve
csipetnyi fahéj

A gyümölcs egy részét leturmixolom, elkeverem a cukorral, a citromlével, és a fahéjjal, majd átpaszírozom, egy szűrőn, hogy ne legyenek benne magok. Majd összeforgatom a maradék gyümölccsel. 2 napon belül el kell fogyasztani.


7 megjegyzés: