2012. január 2., hétfő

Csokis és mogyorós karamellás semifreddo

Az idei első bejegyzésem :) Boldog Új évet kívánok mindenkinek még egyszer :) Nekünk szépen telt a karácsony és a szilveszter remélem mindannyiótoknál minden rendben ment. A karácsonykor is sütöttem főztem mint mindig. Bár most kicsit rendhagyó volt az édességek sora. Még karácsony előtt Néztem a Jamie és a karácsony című műsort és Jamie egy jégkrém bombát készített. Tulajdonképpen miért is nem csinálok én is valami hasonlót? Gondoltam én. Na ez olyan jól sikerült, hogy gyárthattam a finomságokat, mégis a hideg finomságok fogytak el legelőször. Sőt kedves családom megjegyezte hogy van még tejszín a hűtőbe, még egy kör? És a második kör is elfogyott. 
Semifreddot készítettem, ez az egyik kedvenc hideg finomságunk, mióta Rachel Allen egyik műsorát nézve a férjem kijelentette neki ez kell. Na hajrá, utána néztem a neten és kialakítottam a saját receptemet. Mindenhonnan egy kicsit. Sajtkukac blogjában, felfedeztem hogy cukorsziruppal készíti ez nekem is tetszett, hiszen kis gyerkőcök mellett jó az óvatosság főleg ha nyár közepén készíti ezt az ember.


Csokis és mogyorós karamellás semifreddo:

5 dl tejszín
4 tojás
15 dkg cukor
víz
csipet só
mogyoró+ cukor a karamellizáláshoz
100 g tejcsokoládé

Öntet: dulche de leche - karamell krém tubusos sűrített tejből főzve.

A egy edénybe cukrot karamellizálok, majd beleforgatom a mogyorót. Egy sütőpapírra kenem majd hagyom hogy kihűljön. Apróra vágom.

10 dkg cukrot kevés vízzel felteszek főni, és hagyom hogy kicsit sűrűsödjön amíg kicsit szirupos nem lesz. A tojásokat szétválasztom, a sárgáját kikeverem cukorral. A fehérjékhez adok egy csipet sót, majd elkezdem felverni, mikor már keményedik hozzácsorgatom a cukorszirupot. Tovább verem majd hozzáadom a tojás sárgáját is. Felverem a tejszínt és óvatosan hozzáforgatom. Ezzel kész is az alapom. Most jön az ízesítés. Ketté veszem és hozzákeverek az egyik részéhez egy jó adag mogyoró grillázst. A másik részéhez pedig 10 dkg olvasztott csokoládét adok. Az olvasztott csoki mikor érintkezik a tojásos tejszínes habbal azonnal keményedni kezd ezért nem lesz olyan egyenletes színű viszont fincsi csokidarabkák lesznek a semifreddonkban. Ha viszont  teljesen simára szeretnénk akkor a tejszínt melegítsük fel adjuk hozzá a csokit keverjük simára és miután kihűlt verjük fel és úgy adjuk a tojáshabhoz. Én nem így szoktam de ki hogy szereti. Egy dobozt vagy formát kifóliázok majd beleöntöm a masszát. egymásra a rétegeket. Két réteg közözz érdemes hűtőbe tenni. Ha csak dobozból kanalazgatjuk, akkor nem kell a fólia. Csak ha ki szeretnénk venni. Ebből az adagból 3 liter semifreddot kapunk. Én most egy részét ebbe a formába tettem. Amikor kész lett megcsorgattam karamell krémmel. Evés előtt érdemes kivenni kb 15 percre és akkor lesz a megfelelő az állaga.



4 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik, nálunk is nagy siker lenne:) Főleg ha még karamell öntet is van rajta. Már úgyis hiányolja a család a fagyikat, jégkrémeket:) Boldog Új Esztendőt Nektek:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon-nagyon finom!!!! A karamellt nagyon szeretem, így ez a recept igen kedvemre való. Igaz most csak ritkán eszünk édességet, de viszem a receptet és beütemezem.:)

    VálaszTörlés
  3. Trollanyu, abban biztos vagyok. Nektek is Boldog Új esztendőt :)

    VálaszTörlés
  4. Gizi, örülök. Hamarosan hozok egy szedres és egy diós változatot is. :)

    VálaszTörlés