2012. január 20., péntek

Fekete szedres pite

Megint hódoltam a piték iránti szenvedélyemnek. Ki kellett használjam hogy Anyukám kérte süssek már olyan almás pitét. Tudom azt a finomat. Hát igen, de egy a családnak édes kevés, kettő egyformát sütni snassz. Gondoltam elfogyasztok egy kis fekete szedret. Igazából a friss szeder nem így mutatott volna pitében, de a fagyasztottal is nagyon finom volt. Mondhatni kicsit olyan friss darabos lekváros. A szeder kicsit összeesett, de megmaradt nagyobbacska darabokban. De elég levet eresztett hogy kicsit lekváros jellege legyen. Új tésztát próbáltam ki, finom volt, de a tökéleteset még mindig keresem.



 Fekete szedres pite:

Tészta:

 1 csésze vaj
2 és 1/4 csésze liszt
1 tk só
8-10 ek hideg víz

A vajat elmorzsolom a liszttel, nagyon de nagyon gyorsan. Hozzáadom a sót és a hideg vizet és tésztát gyúrok belőle. Beteszem a hűtőbe 30 percre. Majd utána ketté veszem, kinyújtom, beleteszem a formába, megszurkálom villával, majd ismét beteszem a hűtőbe. Majd beleteszem a tölteléket, kinyújtom a másik darab tésztát lefedem vele. Készítek néhány nyílást rajta, hogy a gőz kimehessen. Lekenem tojással. A két tészta közötti részt is lekenhetjük vele úgy biztosan összetapad. Én csak villával összenyomkodtam. 45-50 percet sütöm a 200 fokra előmelegített sütőben.

Találtam egy szuper piteformát. Teflonos és úgy van kialakítva hogy a közepét ki lehet emelni. Így megsül a pitém, hagyom 5-10 percet állni és lazán kiemelem belőle. Jó vétel volt az biztos nagyon meg vagyok vele elégedve :)

Töltelék:

30-40 dkg fekete szeder
1 csésze cukor
1 ek étkezési keményítő - 2 ha fagyasztottból csináljuk és nagyon sok levet engedett
fél citrom leve és héja
kevés fahéj
darabka vaj

A szedret, elkeverem a cukorral, a citrommal, a fahéjjal, a keményítővel és éppen csak hagyom rottyanni egyet a tűzön és már veszem is le. Kivéve persze ha valaki nagyon lekvárosra szeretné.
Beletöltöm a pitébe, és rákockázom a vajat majd lefedem a másik tésztával.




 Persze ne feledkezzek meg az almás pitéről sem, most is egy kis kiwit adtam hozzá, nekünk nagyon ízlik így. Kis B. dézsmálta meg a pitét, egyszerűen nem bírt várni :)



4 megjegyzés:

  1. Megdézsmáltam volna én is mindkettőt:) A szeder az egyik kedvencem asok közül, nagyon jól néz ki:) A pitéket mi is nagyon szeretjük:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Hát igen, a dézsmálásban nagyok tudnak lenni :)

      Törlés
  2. Jajj, ezek olyan Twin Peaks-esek :) Nem tudom, láttad-e a sorozatot, de sok jelenet volt egy bizonyos "Dupla R" nevezetű vendéglőben, ahol issssteni pitéket árultak-ettek a szereplők...nekem meg mindig csorgott a nyálam. Na, ezek pont úgy néznek ki: isssteniek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Nem ismerem a sorozatot valami túl jól, biztos ínycsiklandóak azok is. Én is imádom az ilyen stílusú pitéket :)

      Törlés