2013. január 31., csütörtök

Snickerssel töltött csokicseppes kekszek avagy bikini gyilkos keksz

Hogy miért bikini gyilkos? Hát csak végig kell olvasni a receptet, már rá is jöttök. Nem egy kalóriaszegény kekszről van szó. De ha egyszer olyan finom... Nagyon ízlett mindenkinek. Csak ajánlani tudom. A receptet itt találtam. És  bizony még, nem egyszer el fogom készíteni, bár már más töltelékben gondolkozom. Én duci kekszeket szerettem volna, így nem lapítottam el őket nagyon. 



Snickerssel töltött csokicseppes kekszek:

2 csésze liszt
1/2 tk szóda bikarbóna
 16 ek vaj - az kb 23 dkg én annyit használtam
3/4 csésze barna cukor
a recept ír még él csésze cukrot én ezt már túlzásnak tartottam így kihagytam belőle
csipet só
2 tk vanília aroma
2 tojás
10 dkg süthető csokicsepp
4 db snickers csokoládé szeletekre vágva

10 ek vajat felolvasztok és kicsit még a tűzön hagyom, egészen addig amíg úgynevezett barna vajat nem kapok. Vigyázzunk, mert egy pillanat alatt barna vajból égett vajat kapunk ami nem a legjobb. Figyeljünk rá oda. Addig kell melegíteni míg szép mogyorós színe nem lesz. Ekkor hozzáadom a maradék 6 ek vajat és a tűzről levéve, simára keverem benne.
Összekeverem, a cukorral, a tojással, a vaníliával és a többi hozzávalóval . Kivétel a snickers. Egy jól formázható tésztát kapok. Kis golyókat veszek ki belőle, szétlapítom és beleteszek egy szelet csokoládét. Majd újra össze gombócolom, és kicsit meglapítom a tetejét. 180 fokon 10-14 perc alatt készre sütöm.




2 megjegyzés: