2011. október 5., szerda

S'mores Pite

Nagy B. azóta nyaggat a s'mores -al, mióta megnézte, a Nagyon vadon második részét. Ugyanis az egyik jelenetben Boog a mackó ezt falatozik. Na nem pitét, hanem az eredetit, ami 2 Graham keksz között, olvasztott csoki és pillecukor. Na azóta csak azt hallottam, hogy s'mores, s"mores......  Hát jó, szétnéztem a neten, keksz receptért, találtam is egy jót, fordítottam, gondoltam a héten megcsinálom nekik, mert még egy utolsó nyársalást terveztünk. Hát nem is értem, hogy egy ekkora városban miért nem találok sehol lisztet hozzá, szóval buktam a tervemet. De gondoltam, ha már megcsináltam, a pillecukrot, csak csinálok belőle valamit. A választásom egy pitére esett. Nagyon fincsi lett, bár meg kell vallanom kihagytam egy fontos alkotóelemet a krémből a cukrot. Én fordítottam a receptet, és elsiklottam felette. A leírásomban nem volt cukor ezért azt gondoltam, biztos a pillecukor a tetején az adja meg az édességét. Másnap előkerestem az angol verziót és észrevettem hogy ez bizony bukta volt, mert kellett volna cukrot bele tenni. De így is finom volt. A társaság elég édesszájú de majd a képen látható lesz, hogy egy tisztességes szeletről sem tudtam képet csinálni mert a formából falták a maradékot. Szóval a cukor nélküli változatot is ajánlani tudom, mert aki tényleg nem nagyon édesszájú annak így tuti jobban fog ízleni. Mi jól megsütve szeretjük a pillecukrot, mert azt már sütöttünk amúgy amerikaiasan, aki kevésbé pirulva szereti, az süsse rövidebb ideig :)


S'mores pite:

Az eredeti receptet írom le, én nem tudtam a graham kekszet, sütni liszt hiányában, ezért én a Banános krémes pite tésztáját használtam.

1 1/3 csésze graham keksz morzsa
1 1/4 csésze cukor
6 ek puha vaj
4 tojás sárgája
1/4 csésze kukorica keményítő
6 ek kakaópor (keserű)
1/4 tk só
3 csésze tej
2 tk vanília
2 csésze kisebb fajta pillecukor

Előmelegítem a sütőt 190 fokra. A graham keksz morzsát, elkeverem az 1/4 csésze cukorral és 4 ek olvasztott vajjal összeállítom. A formába nyomkodom és 8-10 percet sütöm. Kihűtöm.

2 csésze tejet melegítsünk fel. A tojássárgákat, a kakaót, a keményítőt, a cukrot, a sót, egy kevés tejjel keverjük csomómentesre,majd csorgassuk hozzá a tejhez és főzzük sűrűre. Levéve a tűzről, tegyük hozzá a vaníliát és a maradék vajat. Öntsük a tésztára és hagyjuk 15 percet hűlni. 
A tetejét pakoljuk meg pillecukorral, majd süssük magas hőfokon olyanra ahogy a pillecukrot szeretjük. Ez 30 másodperc 1 perc között lehet. Én a sütő grill fokozatán csináltam, kb 45 másodpercig.
Hidegen vagy melegen lehet tálalni, mi melegen ettük.


Szó szerint nem tudtam egy szeletről képet csinálni, mert a fiúk a formából falatoztak, szóval úgy gondoltam hogy érdemes látnotok mit művelt egy édesszájú társaság egy cukor nélküli sütivel cirka 5 perc alatt. Mi lett volna ha nem felejtem el a cukrot? :)



 A képen az első házi pillecukrom maradéka is látható :)









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése