2011. október 19., szerda

S'mores üvegben - S'mores in a jar

Úgy két hete keresgéltem a neten és felbukkant ez a címszó - s'mores in a jar. MI? Nem ez biztos nem az ez kicsit elmebeteg ötletnek tűnt. Beletölteni befőttesüvegbe?(Közben rájöttem, hogy az amerikaiak mindent képesek üvegbe tölteni, a legújabb felfedezésem az almás pite üvegben de azt inkább kihagyom) Oh igen, márpedig ez az aminek hangzik. Hát ezt ki kell próbálnom, mert vagy imádni fogjuk vagy felkerül a többé el nem készítendő sütemények listájára. Nem túl hosszú ez a lista ad azért létezik :)
Hát felesek az érzéseim ezzel a sütivel kapcsolatban. Lefordítottam, megsütöttem, de nem volt egy nagy élmény. Mert ugye a s'mores keksz csoki és pillecukor mennyei keveréke. Ennél a receptnél viszont a csokis rész egy lágy sütemény nem pedig krém. Ha el is készítem még egyszer, biztos nem így fogom, mert nem volt rossz de nekem hiányzott a csokikrém, mert pusztán az olvadt pillecukor, mint krém nekem nem jön be. A Férjem jó fél üveggel betermelt belőle, aztán lerakta, mert neki is túl édes volt, mondván ebből elég ennyi, majd később. Nekem elég volt pár kanálnyi. Aztán jött Apósom és neki nagyon ízlett, oly annyira, ha nekünk nem kell akkor Ő elviszi az összeset. Szóval mondhatni 2 nap alatt kivégezte a 2,5 üveg s'morest. Itt mutatkozik meg hogy ízlések és pofonok. Tehát aki szereti a nagyon édes dolgokat annak hajrá!!!!!
A rétegezés nem lett olyan szép, mivel a keksz alap kicsit sötét színű lett, mivel a graham kekszet is én sütöttem és kicsit fahéjasabb lett. Viszont az kollektív nagyon ízlett mindannyiunknak. Az Uram azt mondta teljesen olyan mint a jó reggelt keksz csak a töltelékek nélkül. Így leadta már a rendelést, hogy kipróbálhatnám mogyoróval, meg aszalt gyümölcsökkel és akkor még finomabb lenne. Ezt valószínű meg is csinálom a közeljövőben, de a következő bejegyzésben ezt az alapreceptet is leírom nektek, mert tényleg jó.
A pillecukrot is én készítettem, ugyanúgy mint a múltkor a család nem kis örömére :)

 S'mores üvegben:

Alap:

1 1/2 csésze graham keksz morzsa
csipet só
kevés olvasztott vaj

A morzsát összekeverem a sóval, és az olvasztott vajjal. Beletömködöm az üvegekbe, majd előmelegített sütőben 5-10 percet sütöm.

Csokis tészta:

1 1/8 csésze liszt
1/4 csésze kakaópor
1 1/4 tk szódabikarbóna
1/2 tk só
3/4 csésze barna cukor
1 tojás
1 tk vanília
1/2 csésze tej
1/2 +1 ek tejszín
1/2 csésze olvasztott vaj
2 tk tejföl
pillecukor a tetejére

Egy tálban kikeverem a cukrot a tojással, majd hozzáadom a tejszínt, a tejet, a vaníliát, a vajat, majd a végén a tejfölt. Közben folyamatosan keverem. Összekeverem a száraz hozzávalókat, majd a nedvesekhez öntöm. Jól kikeverem. Az üvegeket kb 1/4 ig töltöm a masszával. Majd egy tepsibe, jénaiba stb állítom őket. Ebbe vizet öntök és közepes lángon sütöm kb 30 percig. Ha kész bele lehet dugni a pillecukor egy részét, így az szépen beleolvad, a maradékot akkor teszem bele mikor kihűlt és tálalás előtt bekapcsolom a sütőt grill fokozatra és picit megsütöm a tetejét. A tésztának picit sufflé jellege van de mégsem az. Egy szó mind száz abszolút s'mores hívőknek ajánlom, no meg Apósomnak :)

Megsütve :)





 A keksz és a pillecukor :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése