2012. november 3., szombat

Mogyorókrém habos kívánság csoki torta

Édesség éhségünk volt, na meg süthetnékem, így jött létre ez a torta. Gondolkodtam, hogy jó volna kitalálni valamit Nyammm játékára. De nem nagyon jött az ihlet, hogy hogyan helyezzem el a négyes számot a desszertem. Viszont eszembe jutott, hogy kis családunk bizony négy tagból áll így gondoltam mindenki választ valamit, és így megvan a négyes szám, na meg a hőn áhított kívánság torta is. Férjem azt mondta, mindegy csak legyen benne mogyoró, Nagy B. azt mondta, valami jó mogyorókrémes lenne finom, Kis B szolidan csak a cukojkára szavazott, én pedig egy kis marcipánra vágytam. Így összehoztam ezt a mogyorókrémhabos, mogyoróval, cukorkával és marcipán szivekkel díszített finomságot. 


 Mogyorókrém habos kívánság csoki torta:

piskóta a szokásos, csak most kakaós változatban készítettem el, 4 tojásból. Egy 26cm-es koszorú alakú formában sütöttem meg.
A piskótát 3 felé vágtam.

Krém:

4 dl tejszín
5 ek mogyorókrém
1 tk vanília aroma
 
Nekem a mogyorókrém kellően édessé tette, nem tettem hozzá plusz cukrot, aki gondolja adagolhat porcukrot a tejszínhez miközben felveri.

A tejszínt elkezdem felverni, mikor már jó kemény kezd lenni hozzáadom kanalanként a mogyorókrémet. fontos, hogy szobahőn tároljuk a mogyikrémet, mert könnyebb vele dolgozni ha jól kenhető. Mikor már szép simára keveredett, még kicsit verem, hogy keményebb legyen a hab, aztán már kész is a krémem. Hűtőbe teszem.

Összeállítás:

100 g tejcsokoládé
1 marék pirított mogyoró egészben
cukorkonfetti
3 dkg marcipán - kinyújtottam és egy kis szív alakú kiszúró segítségével formára szaggattam 
1 dl tejszín - kemény habbá verem

A tészta alsó részét, egy torta tálcára teszem és megkenem a krém felével. Ráteszem a második lapot, majd rákenem a krém másik felét és megszórom mogyoróval. Ráteszem az utolsó lapot is. Megolvasztom a csokoládét és megkenem vele a tortát. Hűtőbe teszem. Felverem a tejszínt, habzsákba töltöm és díszítem a tortámat. A habrózsákra egy egy szem mogyorót teszek, ráteszem a marcipán szíveket és megszórom cukor konfettivel.




5 megjegyzés:

  1. Minden kívánságotok így teljesüljön mint ahogy ezt a finomságot 4 kérésből összehoztad! :) Gyönyörű!

    VálaszTörlés
  2. Jól kitaláltátok, finom lehetett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, bizony, nem egy utolsó darab:)

      Törlés
    2. Nagyon szép és nagyon finom tortát készítettél!

      Törlés