2011. november 11., péntek

Feketeszedres - túrós - sajtkrémes kocka

Friss, gyümölcsös, isteni. A meggyes túrós krémsajtos torta, adta hozzá az alapötletet. Eredetileg szépen márványozni akartam, de nem sikerült valami jól, de így is gyönyörű színe lett a krémnek, hát még az íze :)
Egy nagy gáztepsivel készült így nem kis adag volt. De hamar elkopott az Uram még a munkahelyére is vitt belőle, a munkatársainak is ízlett. Nagy B azt mondta nagyon finom, csak azt a trutyi gyümölcsöt vegyem le a tetejéről. Megőrjít, minden gyümölcsöt megeszik pürésítve, meg turmixnak, de egészbe le nem nyelné, csak a dinnyét, az almát, meg a körtét. Remélem ezt azért kinövi :)


Feketeszedres - túrós - sajtkrémes kocka:

Tészta: 

5 tojás
5 ek cukor
5 ek liszt
1 csomag sütőpor

A tojásokat szétválasztom, a sárgáját felverem a cukorral, majd hozzáadom a sütőporos lisztet. Elkeverem, felverem keményre a tojásfehérjét, majd óvatosan hozzáforgatom. 180 fokra előmelegített sütőbe teszem és tűpróbáig sütöm.

Krém:

50 dkg krémtúró - (nagyobb hiperszuperekben lehet kapni, ha nem kapok akkor én egy szitán szoktam áttörni. Kemény meló de megéri)
47 dkg házi sajtkrém
2 dl tejföl
3 dl habtejszín
ízlés szerint porcukor
kis kanál vanília
1 zacskó zselatin
1 dl tej

25 dkg szeder - pürésítve, majd szitán átpaszírozva, hogy ne legyen benne mag
szeder a díszítéshez

A sajtkrémet, a tejfölt, a túrót, a vaníliát, a porcukrot, jól összekeverem. A habtejszínt felverem keményre és óvatosan hozzáforgatom a masszához. A tejet felmelegítem és megolvasztom benne a zselatint. Ehhez a zselatinhoz hozzáadok egy adag krémet, jól kikeverem majd így adom az egész krémhez. Így biztosan nem lesz csomós. A kihűlt piskótára kenem, majd a szederpürével márványozom - illetve nem sikerült gyakorlatilag hozzá dolgoztam a krémhez amit előzőleg is megtehettem volna, de nem így lett :) Egy éjszakára a hűtőbe teszem, másnap felkockázom, nyomok rá egy habrózsát és egy szem szederrel díszítem. 
Ez a hivatalos protokoll. De valljuk be ki bírja ki? Mi nem nagyon ezért 1-2 csík mindig eltűnik belőle még aznap este, de igazán szép akkor lesz ha hagyjuk állni :)



2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, krémes-gyümölcsös finomság!! Imádnám.:)) Én a Lidl-be szoktam vödrös túrókrémet venni, sőt még gyümölcsös ízesítésű is van.

    VálaszTörlés
  2. Bizony tényleg fincsi, már én is láttam, de még nem próbáltam, a gyümölcsöseket. De lehet hogy megérne egy próbát :)

    VálaszTörlés