2012. február 1., szerda

Bircher - müzlis muffin

Még az esküvőmre kaptam egy muffinos könyve, egy kedves barátnőmtől. Christina Kempe:A legkedveltebb muffinok a címe. A hétvégén a kezembe került. Úgy gondoltam már illenék valamit készíteni belőle, meg persze a gyerkőcöknek jól esne egy kis gyógyító finomság!


Bircher - müzlis muffin:

1 nagy alma
1 citrom leve
5 dkg mandula
5 dkg zabpehely
17,5 dkg cukor
20 dkg liszt
2 púpozott tk sütőpor
20 dkg tejföl
8 dkg vaj vagy margarin
csipetnyi só
2 tojás

Díszítés:

4 dkg zabpehely
1-2 ek porcukor

Az almát megpucoljuk(nem muszáj, én mindig megszoktam), és lereszeljük. Összekeverjük a citromlével. Összeaprítjuk a mandulát, és a zabpehellyel (érdemes nagy szeművel) és 2,5 dkg cukorral hozzáadjuk az almához. Majd egy órát állni hagyjuk. Ha jól tudom ez a folyamat a marinálás. 
A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A lisztet és a sütőport elkeverjük. A megmaradt 15 dkg cukrot kikeverjük a tejföllel, a vajjal és sóval, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat. Utána hozzáadjuk a zabpelyhes keveréket és dolgozzuk össze. Kanalazzuk a kipapírozott mélyedésekbe, majd süssük 20-25 percig. Miután megsültek, hagyjuk 5 percig a formákba majd rácson hűtsük ki. A díszítéshez zabpelyhet serpenyőbe pirítok, majd meghintem porcukorral és meg karamellizálom. ezt a ropogóspelyhet szórom a muffinokra.  Gyerkőceim elegánsan letúrták róla, nekünk ízlett. Mindent egybe véve egy finom könnyű muffin, én biztos többször fogom még készíteni :)







4 megjegyzés:

  1. Hú ez nagyon finom lehet ennyi finom hozzávalóval! Nekem is vannak muffin korszakaim, mostanában sokat gondolok rájuk! :D A gyerekeknek jobbulást, ha jól vettem ki a szavaidból, betegek!? :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük, igen sajnos betegek, és ez már a második visszaesés, úgyhogy a nagyocskámnak szüneteltetem az ovit még 3 hétig. Bizony fincsi lett ez a muffin :)

      Törlés
  2. Nagyon guszta muffinok, várom a folytatást.:) Fiúknak jobbulást kívánok!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen, már aránylag jól vannak :) Hozok hamarosan még egy fincsi muffint :)

      Törlés