2012. június 1., péntek

Cseresznyés mini piték - No.12

Ezek a piték, most kicsit rendhagyóak lesznek. Először is azért mert ugye kis pite formában készültek, másodjára, pedig a célom az volt velük, hogy minél több díszítési formát mutathassak nektek. Harmadjára pedig, gondolom nincs mindenkinek kivehető aljú piteformája, azt is megmutatom hogyan lehet kivenni a pitét a fix formából, úgy hogy ne essen darabjaira.
Kivételesen sok időm volt pepecselni a díszítéssel és a fényképezéssel is. Drága gyermekeim, nagyon kifáradtak a délelőtt folyamán - cseresznye szedés, udvaron rohangálás, hintázás stb.- úgyhogy ebéd után fél perc sem kellett hogy kidőljenek és aludjanak egy jó nagyot. Ez alatt sikerült kicsit dolgozgatnom, vagyis inkább szórakoztam. Vanília fagyival ettük.
Ha egy más jellegű cseresznyés pitére vágytok akkor nézzétek meg ezt a pitét is, első bejegyzéseim egyike. Viszont isteni finom és teljesen más jellegű. Recept: ITT.



Cseresznyés pite:

Tészta:
2 1/2 bögre liszt
1 tk só
2/3 csésze margarin
12-14 ek víz 
2 tk ecet, ezt a vízbe kell belekeverni
A lisztet elmorzsolom a margarinnal, hozzáadom a sót. Majd apránként az ecetes vizet. Tésztát gyúrok belőle, majd 1 órára a hűtőbe teszem. Ketté veszem. az egyik felét kinyújtom és az piték aljába teszem. Beleteszem a tölteléket. A másik felét szintén kinyújtom és kedvem szerint díszítem a pitéket. Rácsozhatom, vagy teljesen lefedhetem, vagy figurákat szaggatok és azzal fedem le, ami jól esik. Lekenem tejes tojással, és megszórom cukorral. 200 fokon sütöm 20 percig. Majd 180 fokon 30-40 percig.

Töltelék:

50 dkg magozott friss cseresznye
1 csomag puding por vaníliás esetleg epres
fél bögre cukor
ízlés szerint fahéj
1 csomag vaníliás cukor
2-3 ek liszt vagy keményítő
negyed tk só

A hozzávalókat elkeverem a cseresznyével, állni hagyom kb 15 percig, majd a tésztára kanalazom és a fentiek szerint megsütöm.



 Fix formából, az egyik legkönnyebb úgy kivenni a pitét ha előzőleg aláhajtunk sütő papírt. Csíkokat vágunk a sütőpapírból, félbe hajtjuk és keresztben a kivajazott piteformára tesszük. Amikor megsült hagyjuk egy 15-20 percet állni a pitét majd szépen megemeljük és már kint is van a pite. Rátesszük egy tányérra vagy torta tálra.


 Ez a négy féle díszítési mód mondhatni a legnépszerűbb. Az elsőt teljesen lefedtem egy másik tésztával, lég réseket vágtam rajta, hogy a gőz távozni tudjon, valamit egy darab cseresznyének álcázott tészta darabbal díszítettem.
A második a vékony, ritkább rácsozás, ezt a tészták egymásra rakásával lehet elérni.
A harmadikhoz, csillag kiszúrót használtam, és közel egymáshoz a pitére fektettem őket. 
A negyediket széles fonással készítettem. Mondhatni kosárfonás minta, mivel egyik tésztát a másik alá dugom. Remélem tetszettek a minipiték. Ezeket a formákat, gyerekeknek készítették. De egy ilyen pite legalább 2 személyes.


13 megjegyzés:

  1. De ügyes, nagyon finom lehet.Imádom a cseresznyét minden mennyiségben jöhet!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Nekem is a cseresznye az egyik kedvencem :)

      Törlés
  2. Nagyon tetszik a bemutatód, és a hasznos "pités" tanácsok! Na, meg persze megkóstolnám a pitét is, ennyi tanulás után:-)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök :) Hát igen kár hogy csak így virtuálisan tudunk kóstolgatni :)

      Törlés
  3. Gyönyörűségesek! Biztos siker a családunkban! :)

    VálaszTörlés
  4. Mindegyik díszítés nagyon klassz, és szeretem a kis mini pitéket is:) Cseresznyét már 2 éve nem ettem, pedig milyen fincsi a fáról szedve. Egy ilyen pitét azért simán meg bírok enni, ha éhes vagyok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Hát igen ha nagyon éhes az ember akkor semmi sem lehetetlen :)

      Törlés
  5. Szuper bemutató, köszi a jó kis konyhai fortélyokat! Már nálunk is érik a cseresznye, így hozom én is nemsokára az első cseresznyés finomságot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Már várom, biztos nagyon ínycsiklandóak lesznek :)

      Törlés
  6. Szia Vikvi! Ezt a finomságot készítettem el a blogodról a Blogkóstoló alkalmával. Annyi különbséggel, hogy én cseresznye helyett epret használtam.
    Ha kíváncsi vagy a végeredményre, itt a link: http://vaniliamamor.blogspot.ro/2012/06/epres-mini-pitek.html
    Bella

    UI: Jé, csak most látom, hogy ballagásom napján készült a poszt. ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia ! Nagyon örülök, nagyon jó választás, eperrel meg egyenesen isteni lehetett :)

      Törlés
  7. Oh, ez nagyon jó ötlet! Ezt ki fogom próbálni ,mert kivehető aljú kicsi formám csak 6 van és ebből is csak 6 van, de az nekünk ugye semmi, mostmár tudok egyszerre 12 darabot sütni majd mini pitéből. :) Köszi szépen!

    VálaszTörlés