2012. november 20., kedd

Kökény likőr

Két évvel ezelőtt készítettem egy jó adag kökény likőrt, amiből ez az utolsó üvegecske, gondoltam megosztom veletek a receptjét. Nagyon finom inni is, de krémek és bonbonok isteni ízesítője lehet. Igaz ki kell várni, hogy megérjen és bizony foglalkozni is kell vele, mert sűrűn át kell keverni. De nagyon jó. A receptet itt találtam.



 Kökény likőr:

3 kg érett kökény
3 kg cukor
6-7 db fahéj
3 rúd vanília
3 l gyümölcspálinka - nálam törköly pálinka volt

A kökényt akkor jó szedni amikor már megcsípte a dér. A kökényt megmosom, majd egy 5 literes befőttes üvegbe teszem, kicsit megtöröm kézzel, de nem nyomok szét minden szemet. Hozzáadom 3 kg cukrot, majd jól elkeverem. Mehet hozzá a vanília félbevágva, majd a fahéj. Felöntöm a pálinkával. 5-6 hétig érlelem, sokszor átkeverem. Én hideg kamrában tartottam nem hűtőben és csak 4 hétig hagytam érni, mert annyi időm volt karácsonyig. Leszűröm, hogy szép tiszta likőrt kapjak ezt akár kétszer is meg kell tegyem. Én textil pelenkán szűrtem át.






5 megjegyzés:

  1. Igazán jó kis likőr lehet! Tetszik az ötlet!:)

    VálaszTörlés
  2. Ez a likőr biztos nagyon finom! Még lehet kökényt szedni - persze ha lesz kedvem, legutóbb eléggé összekarmolt.

    VálaszTörlés
  3. De koccintanék most Veled egyet...! :))))

    VálaszTörlés
  4. Csodás a színe, gondolom, az illata és az íze is! :) Koccintunk? :)

    VálaszTörlés