2012. november 22., csütörtök

Créme Brulée pite - No. 34

Ezt a pitét, kb akkor néztem ki magamnak amikor elkezdtem pitéket sütni. de tartogattam, hogy a karácsonyi szezonban tudjam nektek megmutatni. volt már olyan sütemény amire nagyon vágytam és mikor megcsináltam akkor csalódtam. Ez a pite azt adtam amit kapni szerettem volna, sőt még sokkal finomabb volt. Finom karamellás, csak egy hibája volt, a tetejét nem sikerült megkaramellizálnom rendesen. Tök ciki, de azért elmondom. Valami oknál fogva meg voltam győződve arról, hogy hőlégfújóval meg fogom tudni, a tetejét karamellizálni. Fél perc se kellett hozzá már tudtam hogy ez nem fog menni. Más eszközöm nem volt így fogtam és betettem a sütőbe, grill fokozatra, így viszonylag szépen rá karamellizálódott, viszont a pite széle bánta ami jól meg sült. De akkor is tuti finom volt a képet meg majd lecserélem, mert ezt bizony még idén megsütöm egyszer.
A recept sem akármilyen Dionna Hurt díjnyertes receptje alapján készült. Azt kell tudni a hölgyről, hogy sorra nyeri a legnagyobb pite készítő versenyeket. Immáron harmadik éve szinte mindenhonnan elhozza az első díjat. 





Créme Brulée pite:

Tészta:

25 dkg liszt

csipet só
110 g hideg vaj
50-60 ml víz
1 tk cukor

A lisztet elmorzsolom a vajjal, hozzáadom a sót és cukrot, majd a vízet és összegyúrom. 15 percre hűtőbe teszem, majd lisztezett deszkán kinyújtom és a kivajazott formába teszem. Megszurkálom villával, majd visszarakom a hűtőbe, úgy 5 percre. 200 fokos sütőben sütöm, 10 percig vaksütéssel - kibélelem sütőpapírral, majd megtöltöm, rizzsel, lencsével stb. , majd kiveszem a nehezéket és tovább sütöm úgy 15 percig. Kihűtöm.

 Krém:

 1 csésze dulche de leche - karamell krém
3 ek keményítő
1 és 2/3 csésze tejszín
2,5 tubus sűrített tej
3 tojás sárgája
3 ek vaj
1 ek vanília
cukor megszórni a tetejét
ízlés szerint díszítem tejszínnel, nekem nem kellett

A keményítőt, kikeverem a tejjel, a cukorral, a sűrített tejjel, a tojással. Sűrű krémet főzök belőle, majd hozzákeverem még forrón a vajat és a vaníliát. 
A dulche de leche-t a kihűlt tésztára kenem, majd picit hűtőbe teszem. Erre mehet a sárga krém, majd ezt is hagyom hűlni. Majd megszórom cukorral és rá karamellizálom.  Isteni finom!!!!










10 megjegyzés:

  1. Szia, nagyon guszta a recept, a karamell krémet hol eszed hozzá?
    köszi
    Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Én készítem hozzá, 3 tubus sűrített tejet, belenyomok egy befőttes üvegbe, lezárom a tetejével. Egy nagy fazékba, alulra rakok egy konyharuhát, bele az üveget, és felöntöm vízzel úgy hogy a víz a sűrített tej fölé érjen. Lassú tűzön főzöm 3-4 órát, attól függően milyen sűrűre akarom. Ha közben párolog a víz mindig felöntöm, hogy a sűrített tej fölé érjen mindig.

      Törlés
  2. Nagyon különleges pite! Azzal a kis égési sérüléssel is jöhetne! :-)

    VálaszTörlés
  3. De jó:) Szeretem a karamellt:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki, tuti nagyon finom is! :)

    VálaszTörlés
  5. Tök szuper!!! És nem ciki a sztorid, valószínűleg én is bármikor belesétálnék egy ilyen szituba...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát azért örülök, hogy nem vagyok egyedül :)

      Törlés