2012. november 10., szombat

Dupla csokis sütőtökös pite - No. 32

A piték sorából, nem maradhat ki a sütőtökös sem. De csak simán nem készíthettem, el mert a család nem igen rajong érte. Viszont krémsajttal, és csokidarabokkal, nagyon szerették. A tésztából, készítettem, leveleket és tököket és azzal díszítettem. Íme:




Tészta: (másfél adagot csináltam, hogy kicsit vastagabb legyen)

37,5 dkg liszt
16,5 dkg cukor
21 dkg vaj, margarin (hideg)
2 tojás

A lisztet, elmorzsolom a vajjal, hozzáadom a cukrot, végül a tojásokat, majd tésztát gyúrok belőle. Lefóliázom, majd 30 percre a hűtőbe teszem. Lisztezett deszkán kinyújtom, a formába teszem, majd újra beteszem a hűtőbe, ugyanennyi időre. Előmelegítem a sütőt 180 fokra. Megszurkálom, a tésztát villával, sütőpapírt teszek bele, majd teszek bele valami súlyt (rizs, bab, lencse, vagy kimondott erre a célra készült golyókat.) én lencsét szoktam, kb fél kg szépen kitölti a formát. 15- 20 percig sütöm, majd kiveszem a súlyt és Hagyom hűlni, mielőtt a töltelék belekerülni.

Sütőtökös töltelék:

25 dkg házi krémsajt
1 csésze cukor
2 csésze sütőtök püré - a tököt megsütöttem és kikapartam a belsejét majd botmixerrel megpürésítettem
1 csipet só
1 egész tojás és 2 sárgája
6 dkg olvasztott vaj
1 tk vanília aroma
1 tk fahéj
1 csésze tejszín
1/4 tk gyömbér, szegfűszeg, szerecsendió


A sütőtököt, kikeverem, a krémsajttal, a tojással, az olvasztott vajjal. Hozzáadom a fűszereket és a vaníliát. A tejszínt felverem és elkeverem a masszával. Hozzákeverek 10 dkg aprított csokoládét. Majd az elősütött pitetésztára teszem. Díszítem és megsütöm 200 fokos sütőben kb 50 percig. Díszíthetem tejszínnel.





10 megjegyzés:

  1. Guszta és nagyon finom lehetett! Hogy én ezt miért nem tudtam hamarabb mármint ezt a receptet? Sütöttem tököt de mivel csak én szeretem és már féltem hogy sárga leszek tőle mert annyit ettem így két kis darabkát már likvidáltam !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig ebbe pont jó lett volna. Nálunk se nagyon szereti a család a sütőtököt, de képzeld így még nekik is ízlett :)

      Törlés
  2. Aranyos a díszítés! :) Nekem jöhetne csak simán sütőtökpürével is, mert nagyon szeretem, de azért a krémsajttal és csokival turbózva is elfogadnám! :)

    VálaszTörlés
  3. Jaj nagyon jól néz ki, ha hasonló hagyományosat akartok ajánlok egy jó forrást: A magyar úri család konyhája c.

    VálaszTörlés
  4. Istenien néz ki! De szeret(ném)em a pitéidet!! :)))

    VálaszTörlés
  5. Feltétlen kipróbálom! Nekünk ugyan a "sima" változat is bejött de nem hiszem, hogy ezzel mellélőnék... :)))

    VálaszTörlés