2012. november 11., vasárnap

Céklás brownie mandula szeletekkel

A kertből felszedtünk, egy szuper nagy, csupán 65 dkg-os céklát. Savanyúnak, nem olyan jó már az ekkora, mert még ez sülne a többi már megégne. Így úgy gondoltam, valami fini süti lesz belőle. A szeptemberi GoodFood-ban volt egy jó recept, azt próbáltam ki. Csak annyival egészült ki, hogy megszórtam szeletelt mandulával. Mert rájöttem az oreos brownie után, hogy igazán akkor ízlik, ha van benne valami finom ropogós. Nagyon jól összeillett, a kettő. Igazán finom lett.


Céklás brownie mandula szeletekkel:

500 g nyers cékla
100 g sózatlan vaj+ a tepsi kikenéséhez
200 g étcsokoládé
1 tk vanília
250 g cukor
3 tojás
100 g liszt
25 g kakaópor
fél marék, szeletelt mandula

A céklát meghámozom, felkockázom egy kisebb tálba teszem, felöntöm, egy kevés vízzel és a micróban megpárolom, kb 12 perc alatt. De simán a tűzhelyen megfőzve is ugyanolyan jó. Én micróztam, mert még sosem csináltam ilyet, de bejött. A sütőt előmelegítem 180 fokra. Feldarabolom a  csokit és a vajat. A tojást kikeverem a cukorral, amíg szép habos nem lesz. Egy 20x25-ös tepsit kivajazok, és az aljába sütőpapírt teszek. (eredeti recept szerint 20x30-as tepsi, de nekem akkora nincs, viszont ez a méret nekem nagyon bevált eddig brownie-hoz)
A céklát leszűröm, lepürésítem és még forrón hozzáadom a csokit és a vajat és simára keverem vele. Ha kész, apránként mehet a tojáshoz, de gyorsan keverjük. Mehet hozzá a vanília, majd rászitálom a lisztet és a kakaót és szépen elkeverem. A tepsibe öntöm, megszórom a mandulával és 30 percig sütöm. A formában hagyom hűlni, de nem sokat mert olyan guszta, hogy enni kell belőle de rögtön.




4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a színe és az állaga, igazán finom lehetett! :)

    VálaszTörlés
  2. Jaj de guszta, én is csináltam hasonlót, jó ötlet a mandula is rá!:)

    VálaszTörlés