2012. november 12., hétfő

Töltött sok magvas rozsos kenyér

Valami finom vacsorát szerettem volna, múltkor rittyenteni kis családomnak. Na meg ki akartam próbálni milyen rozs liszttel dolgozni. Egy töltött kenyérkét, gondoltam. ezt okoskodtam ki. Csináltam egy finom hagymás, szalonnás, paradicsomos ragut, és hagytam kihűlni, majd megtöltöttem vele a kenyeret. Nagyon finom lett, azóta már repetáztunk is.


 Töltött sok magvas rozsos kenyér :

2 kenyérhez

Töltelék:

3 szelet szalonna
1 fej hagyma
2 dl paradicsomlé
1 tk olaszos fűszerkeverék

A szalonnát lepirítom, mikor elkezdi engedni a zsírját hozzáadom a szeletekre vágott hagymát. Megdínsztelem, majd hozzáadom az olaszos fűszer keveréket, valamint a paradicsomlét és persze sót.
hagyom hogy szép sűrűre forrjon. Elzárom és kihűtöm.

Tészta:

50 dkg rozsliszt 
30 dkg fehérliszt
3 dkg élesztő
2 tk só
1 dl tej
2-3 dl víz
pici cukor
3-4 ek olaj
1 marék mag (sok magvas keverék)

A tejet felmelegítem, hozzáadok cukrot és sót, majd belemorzsolom az élesztőt. A liszteket a sót egy tálba teszem, majd a magkeveréket is hozzáadom. Mikor felfutott az élesztő, hozzáadom , majd elkezdem dagasztani (géppel vagy kézzel, én kézzel szoktam) Fokozatosan hozzáadom az olajat, majd langyos vizet, egészen addig, amíg egy közepes állagú tésztát kapok, (nem túl kemény, de ne is legyen lágy).
Hagyom kelni 30 percet. Kettéveszem a tésztát, majd kinyújtom téglalap alakúra. Megkenem a töltelékkel, majd behajtom a két oldalát. Megkenem még egyszer a töltelékkel és most a tetejét és az alját hajtom fel. Megfordítom és kicsit megformázom, úgy hogy az alját nyomkodom kicsit befelé. A formákat kivajazom, és beleteszem a kenyérkéket. 180 fokra elő melegítem a sütőt. Hagyom kelni még 15 percet. Majd bevágom a tetejét, megkenem tojással és megszórom a magkeverékkel. Mielőtt betettem a sütőbe, bele spricceltem a sütőbe egy kis vizet. Kb 50-60 percet sütöm. Ha nagyon pirul a teteje, lefedem fóliával. Ha kész kicsit, hűlni hagyom a formába majd kiveszem és rácsra teszem. Finom ropogós lett a teteje, a töltelékkel pedig isteni.






14 megjegyzés:

  1. 2:1-ben, nagyon guszta! :) Vacsorára tökéletesen megfelel egy csésze jó meleg teával! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon jó, vacsira. Nekünk egy kevés maradt reggelire is, még másnaposan is finom :)

      Törlés
  2. Hát ezt el kell készítsem:)))Nagyon gusztusos lett!!!

    VálaszTörlés
  3. Vikvi, hónapok óta nem eszem kenyeret, de ezzel most nagyon megfogtál:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem az egyik legnehezebb dolog, a kenyérről való lemondás, el is hiszem hogy nehéz.

      Törlés
  4. Nagyon szép a kenyered és finom lehet ezzel a töltelékkel!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszik! Kipróbálós:-)

    VálaszTörlés
  6. Ezek is gyorsan meg vannak:Tojáslepény spanyolosan, vagy norvég módra (forrás: A magyar úri család konyhája c. szakácskönyv, szüli napra kaptam)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos vagyok benne, de elég egyszer ajánlani valamit!

      Törlés