2012. november 6., kedd

Kakaós-, pudingos-, és paprikás csiga

A gyerkőcök betegek voltak. A nagy fiam szokás szerint már harmadik napja egy falatot sem evett. Kérdeztem mi az, amit szívesen meg enne ha csak pár falatkát is. A válasz a kakaós csiga volt.
Uccu neki, anya neki is ugrott. De Apa, rögtön, megkérdezte és ugye lesz paprikás csiga is. Én meg igazából pudingos csigát ettem volna. Tehát rögtön megint 3 féle készült. De megérte, mert a nagyfiú a nap folyamán betolt két csigát is, szóval elérte a célját.



Tészta:

1,5 kg liszt
5  dkg élesztő
2 dl tej
pici cukor
1-2 tk só ízlés szerint
1 tojás
1,5-2 dl olaj

A tejet megmelegítem, kevés cukrot teszek bele, majd belemorzsolom az élesztőt. Felfuttatom. A lisztet egy tálba teszem és mélyedést  készítek bele ebbe öntöm az élesztőt. Adok hozzá sót és egy tojást. Elkezdem összedolgozni, majd fokozatosan adok hozzá olajat. Ha nagyjából összedolgoztam a fakanállal, elkezdem kézzel dagasztani. Én ezt szeretem, lehet géppel vagy fakanállal is ki hogy gondolja. Ha szép ruganyos tésztát kaptunk akkor jó, de kelhet hozzá még egy kevés tej, ha kicsit kemény. Ha ki dagasztottam, akkor, megszórom egy kevés liszttel, lefedem egy konyharuhával és meleg helyre teszem kelni.Mikor megkelt három részre veszem, kinyújtom téglalap alakúra, és rákenem a tölteléket. Feltekerem és szeletekre vágom, nem kell túl vastagra. Kb 180-200 fokos sütőben sütöm amíg szép barna nem lesz.


 Paprikás töltelék:

Talán a legkevésbé ismert, töltelék. Én is csak azóta csinálok ilyet, mióta a Férjemet megismertem. Finom, de nem a kedvencem, fontos hogy finom édesre készítsük, magyarul ne sajnáljuk a töltelékből a cukrot. 

A kinyújtott tésztát megszórom őrölt pirospaprikával majd kristálycukorral. Feltekerem, felszeletelem és mehet is sülni.

Kakaós töltelék:

Kakaóporral megszórom a kinyújtott tésztát,  majd szintén cukorral.

Pudingos töltelék:

3,5 dl tejben megfőzök egy csomag pudingot, ízlés szerint édesítem. Majd miután kihűlt rákenem a tésztára és feltekerem, stb.



Csináltam egy sós csigát is, mint a képeken látható, de azt majd máskor írom le nektek.

9 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták! A tv-ben láttam egyszer ilyen paprikás tölteléket, azóta erősen foglakoztat, hogy mégis milyen íze lehet?? :D Egyszer valószínűleg én is kipróbálom. :) Jobbulást a gyerkőcöknek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Megmondom őszintén nem a kedvencem de nem bírom ki hogy legalább egyet ne egyek meg :)

      Törlés
  2. Nagyon guszták, újdonság számomra a paprikás cukorral de ha szereti a férjed akkor biztos finom lehet! Mielőbbi gyógyulást a gyerkőcöknek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Ő a nagymamájától hozta ezt az ízt, szegények voltak, 5 gyerekkel és bizony nemigen volt kakaó. Így pedig finom volt és édes a kalács :)

      Törlés
  3. Érdekes a cukros paprikás, szívesen megkóstolnám, egyébként pedig nekem is a pudingos jön be! :) Jobbulást a kicsiknek! :)

    VálaszTörlés
  4. Ha még fokozni akarjátok ajánlok egy különleges forrást: A magyar úri család konyhája c.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, megnéztem a Librinél, jó kis könyv :)

      Törlés
  5. Jó lesz kézbe venni, még a borítója is a harmónikus családra utal.

    VálaszTörlés