2012. november 29., csütörtök

Tiramisu pite - No. 35

A kicsi fiam nagyon szeretett volna tiramisut enni. Nagyon de nagyon rég nem csináltam ezért ráálltam. De akkor kigondoltam végül is lehetne pite is belőle. Lett is! Na meg egy jó tálnyi, hiszen ha már csináltam, akkor bőven legyen. Tiramisut kedves szomszédasszonyom receptje alapján szoktam készíteni nekem ez a legjobb! A mennyiség amit most megadok elegendő egy pitére és egy kisebb ovális jénaira.



 Tiramisu pite:

Tészta:

Ezt a tésztát, már sokszor használtam. A kedvencem ha elősütött tésztát akarok készíteni. Ebbe már csak krémet töltök, nem kerül vissza a sütőbe.


25 dkg liszt
csipet só
110 g hideg vaj
50-60 ml víz
1 tk cukor

A lisztet elmorzsolom a vajjal, hozzáadom a sót és cukrot, majd a vízet és összegyúrom. 15 percre hűtőbe teszem, majd lisztezett deszkán kinyújtom és a kivajazott formába teszem. Megszurkálom villával, majd visszarakom a hűtőbe, úgy 5 percre. 200 fokos sütőben sütöm, 10 percig vaksütéssel - kibélelem sütőpapírral, majd megtöltöm, rizzsel, lencsével stb. , majd kiveszem a nehezéket és tovább sütöm úgy 15 percig. Kihűtöm.



Megolvasztok 100 g tejcsokoládét és kikenem vele a tésztát. Nem csak az aljára kenek belőle hanem az oldalát is kikenem.



Tiramisu:


4 tojás
500 g mascarpone - a házi krémsajt most nem jó
5-6 ek cukor
fél csomag zselatin fix
2 csomag babapiskóta
1dl tej
1 dl kávé
2 ek sűrített tej

Díszítéshez kakaópor és tejszín


A kávét megfőzöm, hozzáadom a sűrítette tejet, majd elkeverem a tejjel. 
A tojásokat szétválasztom. A fehérjét kemény habbá verem. A mascarponét kikeverem a cukorral, majd a tojás sárgájával. Normál esetben nem használok zselatin fixet. De megfelezem a krémet és az egyik részbe teszek egy fél csomag zselatin fixet. ez azért kell, hogy a krémnek legyen kicsit tartása és a pitét jól tudjam szeletelni. A fehérjét is ketté veszem. Hozzákeverem a krémekhez majd elkezdem az összeállítást.


A pite:


A pite tésztát, már kikentem a csokoládéval ami szépen meg is szilárdult. Most fogom a kávét és a babapiskótákat szépen belemártogatom. Majd a csoki tetejére teszem szépen egymás mellé. A zselatint tartalmazó krémet rásimítom a babapiskótára, kicsit megrázogatom hogy szépen elterüljön. Hűtőbe teszem. Tálalás előtt felvert tejszínnel és kakaóporral díszítem.


A jénais tiramisu:


A jénai aljára teszek egy adag krémet. Majd jön egy réteg kávéba mártott babapiskóta. Még egy réteg krém, még egy réteg babapiskóta, végül tetejére a krém. Ezt szintén hűtőbe teszem majd tejszínnel és kakaóval díszítem.






7 megjegyzés: