2012. november 9., péntek

Csokidarabos fűszeres kenyér céklakockákkal

Szerettem volna valami finom céklásat sütni. A hétvégén raktam el céklát, mi először sütőben megsütjük és utána rakjuk az ecetes lébe. Nagyon jót ettem belőle a sülés után, akkor döntöttem el, hogy olyan sütit akarok készíteni amiben nem reszelve, hanem kisebb darabokban van a cékla. Találtam is egy receptet, egy francia blogon, az alapja tetszett, de a töltelék, nem jött be. Persze a céklakockákon kívül. Így raktam bele diót, csokidarabokat és aszalt epret. Nagyon finom lett. Főleg egy kis forró csokit kortyolgatva igazán jólesett.


 Csokidarabos fűszeres kenyér céklakockákkal:

 Tészta:

320 g liszt
100 g cukor
1 tk kardamom
1 tk kakaó
3/4 tk szódabikarbóna
1 tk vanília
csipet só
25 cl tej
7,5 cl olaj
1,5 ek almaecet

Töltelék:

150 g nyers céklakocka
35 g aprított csokoládé
25 g aszalt eper
30 g aprított dió

+ a tetejére mindenből egy kicsi

Az elkészítés pofon egyszerű. Egy kenyérformát kikenek vajjal, és az aljába egy darab sütőpapírt teszek. A sütőt előmelegítem 180 fokra.
A száraz hozzávalókat elkeverem egy tálba. A nedves hozzávalókat pedig egy bögrébe. Majd a nedvest ráöntöm a szárazra és egy fakanállal elkeverem. Ha összeállt, akkor hozzáadom az aprított tölteléket.  Elkeverem és a formába teszem. Szépen elosztom, és megszórom a tetejét még dióval és csokival. 50 percet sütöm. Majd kiveszem a formából és rácson hagyom hűlni.





2 megjegyzés: