2012. november 14., szerda

Kókusz kocka

Gyakorlatilag, az esküvőnk óta, nem ettem, kókusz kockát. Hát ez már majdnem hat éve volt, úgyhogy jó régen. Férjenek jutott eszébe, hogy nagyon enne. Receptje nem volt meg, így gyorsan felhívtam a Nagymamám, hogy diktálja le azt ahogy Ő szokta csinálni. Neki is most jutott az eszébe, hogy jé tényleg nem ettünk esküvő óta. Már a harmadik adag készül  3 hét alatt, úgyhogy nagy sikere volt. Készítettem pár mini darabot is ezekkel díszítettem Apósom szülinapi tortáját, ami kókuszkrémes torta volt,


 Kókusz kocka:

38 dkg liszt
1 csomag sütőpor
30 dkg porcukor
5 dkg zsír
3 ek méz
2 egész tojás
1,5 dl tej

A tojást, a porcukrot és a zsírt kikeverem. Majd hozzáadom a mézet és a tejet, még egyszer jól átkeverem. Hozzáadom a lisztet és a sütőport. Ki sütőpapírozott tepsibe rakom. 180 fokra előmelegített sütőben sütöm, kb 25-30 percig. Kiveszem, lehúzom róla a sütőpapírt és kockákra vágom, így sokkal hamarabb kihűl. Amíg hűl megfőzöm a csokit.

Tapasztalat: 

Mivel egymás után többször megsütöttem, így észrevettem egy apróságot. Először zsírral készítettem, nagyon finom volt és több napig is puha maradt a tészta belül. A második adag viszont margarinnal készült, ez a második nap belül, már elég száraz és kemény volt. Ugyanúgy tartottam mindkettőt, tehát csak ez volt a különbség. Így zsírral ajánlom a tésztát elkészíteni.

Csokoládé:

12 dkg vaj
10 dkg kakaópor
6 ek rum vagy aroma
50 dkg cukor
12 ek tej

Ez dupla adag csoki, de nekem felvette, a tészta és nagyon finom lett. A cukron mondjuk lehet spórolni, kicsit sok az 50 dkg.

Mindent összeöntök egy fazékba, elkeverem a tejjel és a rum aromával és addig főzöm amíg fel nem forr. Kicsit hagyom hűlni és utána belemártom a piskótákat, majd megforgatom kókuszreszelékbe.

20 dkg kókusz kell a forgatáshoz.




6 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem én is! Mindig fülig maszatosak voltunk amikor segítettünk Nagymamámnak készíteni...Én frissen, "azonnyomban" szeretem a legjobban! :))

    VálaszTörlés
  2. Hogy tudtad nélkülözni ennyi ideig ezt a finomságot! Imádjuk! Felhívhattál volna engem is ezt a fajta receptet használom én is !:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát most már én sem tudom. Igazán szívesen hívtalak volna téged is :)

      Törlés
  3. Nálunk is mézes tésztával készül, azt most hirtelen nem is tudom, hogy margarinnal vagy zsírral-e, de megjegyeztem az ajánlásod! :) Guszta lett, én is elfogadnék egy-két kockát! :)

    VálaszTörlés