2012. június 21., csütörtök

Rebarbarás - málnás pite - No. 15


Mondhatni ez volt az a pite, amit először ettem életemben, és menten beleszerettem. Még évekkel ezelőtt, amikor Franciaországban, Nancy-ban tanultam, egy kedves barátnőm anyukájától kaptam a receptet. Christine ezen kívül még adott néhány receptet, amiket nagyon szeretek. Annyira megszerettem a pitéket, hogy volt egy pékség ahová, igen gyakan betértem, nagyon finom mini pitéket lehetett kapni, de vagy 30 féle ízben. Már említettem, hogy a kedvenc kombinációm, a málna – rebarbara. A plusz pedig, hogy mindez isteni mandulás tésztán és mandulás krémbe van rejtve. Íme a kedvenc pitém:


Rebarbarás - málnás pite:

Tészta:

250 g liszt
100 g olvasztott vaj
1 db tojás
1 csipet só
30 g porcukor
85 g őrölt mandula

Töltelék:

1 db tojás
60 g + 20 g porcukor
60 g őrölt mandula
2 dl tejszín
400 g rebarbara
200 gr málna

A legelső feladat, az hogy meghámozzuk a rebarbarát, felkockázzuk, majd rátesszük a cukrot. Elkeverjük, hagyjuk állni 3 órát. Így veszít a rebarbara a savasságából.

A tésztát összegyúrom, majd lisztezett deszkán kinyújtom, a kivajazott formába teszem. Ezután a hűtőbe teszem úgy 30 percre.

A tojást kikeverem a cukorral. Majd hozzáadom a mandulát, és a tejszínt. Ráöntöm a tésztára. Végül beledobálom a málnát és a rebarbarát. A rebarbarát persze leszűröm előtte, hogy a nedvesség ne kerüljön bele, csak a darabok. 180 fokra előmelegített sütőben, 45 percig sütöm. Kihűlés után szeletelhető.


 Odakúszott mellé egy kis fagyi is ugyanabban az ízpárosban :) Receptje itt.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése