2012. október 27., szombat

Piszkés pite - No. 30

Kedves Francis néni, mint általában minden évben idén is megajándékozott egy jó adag piszkével. Imádom, így elgördült minden akadály és megsüthettem ezt a pitét. Nagyon finom lett, már annak aki szereti az egrest az biztos. Így kb Anyuval ketten ettük meg, na meg a kicsi fiam.





Piszke pite:
Írós pite tészta:

Nekem nem volt íróm. de a GoodFood, egyik számában azt olvastam hogy 1,5 dl tejbe egy tk citromlevet teszek, hagyom 5 percet hogy megaludjon, az ugyanúgy jó bele. Én így csináltam és abszolút jó volt.
Még egy tippet adtak, natúr joghurt némi vízzel elkeverve, ugyan úgy helyettesíti az írót mint a tejes változat.

1 bögre vaj - én 22 dkg -ot használtam
2 és 1/2 bögre liszt
1 ek cukor
1 tk só
1/2 bögre író - én azt a 1,5 dl raktam bele amit a GoodFood alapján csináltam tejből

A liszthez adom a cukrot és a sót. Majd elmorzsolom a felkockázott vajjal. Hozzáadom az írót és összegyúrom. Fóliába teszem és mehet a hűtőbe. 1 órára, ha fagyóba rakom elég neki 25-30 perc is.

Ez egy dupla adag tészta, tehát alulra és felülre is bőven elég. Jól fagyasztható.

Lisztezett deszkán kinyújtom, majd a piteformába teszem. Erre megy a töltelék, a töltelék tetejére, néhány darabka vaj, majd a másik tészta. Összenyomkodom a két oldalt, vágok a tetején néhány légnyílást, hogy a gőz távozni tudjon. Lekenem tojással és megszórom cukorral. És 200 fokon sütöm 10 percig, majd lentebb veszem 180 fokra és sütöm még 40 percet. Ha nagyon sülne a teteje, lefedem alufóliával.

Piszkés töltelék:

70 dkg piszke
30 dkg cukor
2 dl víz

A cukorból és a vízből cukorszirupot főzök, a piszkét ebbe beledobom, miután elzártam a gázt és hagyom ázni 2-3 órát.

Leszűröm, de a szirupra még szükségem van.

2 ek tápióka por (helyette, jó ugyanúgy keményítő)
2 ek étkezési keményítő
csipet só
1 ek fagyasztva szárított cirtomfű (elhagyható)
1 - 1,5 dl leszűrt szirup - szép színe van és finom édes.

A tápiókát és a keményítőt simára keverem a sziruppal, majd hozzáadom a sót és a citromfüvet. Beleforgatom a piszkét, majd a pite tésztára öntöm. Utána a fent leírtak szerint elkészítem a pitét.




2 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a piszkét (nálunk köszméte), pitében sütve is biztosan nagyon finom! :) Szuper jól néz ki a pitéd, aranyos körben a díszítés! :)

    VálaszTörlés