2012. július 19., csütörtök

Ribizlis egres (piszke) lekvár

Két isteni gyümölcs, amit méltatlanul mellőznek. Savanykásak, de nekem a kedvenceim közé tartoznak. A férjemet ki lehet üldözni a világból bármelyikkel. Mind a kettőt kaptam a piacon és úgy döntöttem, amellett, hogy fagyasztok belőle, süti is lesz belőlük, bónusznak még egy finom lekvár is lesz. ez a lekvár taszította le nálam a gyömbéres rebarbara lekvárt. 

Itt szeretném hangsúlyozni, hogy a képen látható virág - a leander - csak dísz! Mérgező, nem esszük meg, nem főzünk belőle lekvárt. Csak tetszett a színe és passzolt a lekváréhoz, semmi másért nem került a fotóra!!!!!!  (Bocsi, a szájba rágásért, de nem szeretném, ha valaki véletlenül bármit tervezne vele, azon kívül, hogy szép, és jól mutat a képen.)


 Ribizlis egres (piszke) lekvár:

50 dkg egres - piszke ki hogy nevezi - megmossuk, végeit levágjuk
70 dkg ribizli - megmossuk, leszárazzuk
nem mértem meg a cukrot, de nem tettem hozzá sokat, mert savanykás lekvárt szerettem volna
fél zacskó 3:1 zselésítő

A gyümölcsöket, egy fazékba teszem és elkezdem főzni, mikor már kezd szétmenni a gyümölcs hozzáadom a cukrot, majd a zselésítőt. Még főzöm 3 percig, majd üvegbe töltöm. Az üvegeket előtte forró vízbe állítottam, így biztosan nem durrannak szét a hőtől. Rátekerem a kupakot és 5 percig fejjel lefelé állítom. Végül száraz dunsztba teszem és ha kihűlt mehet a polcra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése