2012. március 27., kedd

Csokoládés - rumos szilvahabos cupcake gumicukorral

Szintén a SAD 4. fordulójára készítettem ezt a cupcake-t. Az  egyik kedvenc krémem van rajta. Még az ősszel készítettem hasonlót, ehhez a tortához. Akkor raktam el 4 üveg rumos szilva pürét, sajnos már kevés van belőle, azt használtam fel a krémhez. A gyerekek nagy gumicukor imádók, na jó én is az emberrel. Ő főleg ezt a fajta gumicukrot szereti, egy hibája van nagyon sok golyócska potyog le róla. Ezért azt gondoltam nagyon jó díszítő elem lesz belőle. Minden cupcake tetejére ráültettem egyet egyet- mintha málna vagy szeder volna . és jól megszórtam a lepotyogott cukorkákkal. Nagyon finom lett, egy aranyos kép is készült, mert mikor fényképeztem a sütiket a srácok ugrásra készen, mint akik hetek óta nem ettek vártak, hogy mikor kaparinthatják meg a finomságokat. Persze hamar megkapták, és hamar el is fogyott :)


 Csokoládés - rumos szilva habos cupcake:

 Muffin:

30 dkg liszt
25 dkg vaj
5 tojás
10 dkg aprított csokoládé
1 csomag sütőpor
10 dkg cukor
2 ek kakaópor

A cukrot kikeverem a vajjal, majd hozzáadom a tojásokat. Majd hozzáadom a lisztet, a sütőport a kakaóport. Elkeverem, majd végül az aprított csokoládét rakom hozzá. 200 fokra előmelegítem a sütőt, majd mikor berakom visszaveszem 10 fokra. 20 - 25 percig sütöm. Rácson hagyom kihűlni.

Rumos szilvás hab :
50 dkg szilva
 4 ek cukor,
rumaroma,
6 ek víz
3 dl tejszín

A szilvát kis kockákra vágom, és felteszem a vízzel, és a cukorral valamint a rumaromával főni. Jó 10 -15 percig főzőm. Hagyom hűlni majd botmixerrel átkeverem és egy szűrőn átpaszírozom, hogy szép sima legyen. Kész is az öntetünk.
Amikor teljesen kihűlt felverek tejszínhabot (én kb 3 dl) és amikor már majdnem teljesen felverődött kanalanként hozzáadok az öntetből. Isteni íze és színe lesz.


A habot habzsákba töltöm, és kidíszítem a muffinokat. Gumicukorral díszítem, valamint a lepotyogott cukor darabokkal.




4 megjegyzés:

  1. Ezért a krémért máris odavagyok, megjegyzem magamnak! :) Szépek, finomak, elegánsan karcsúak lettek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik, nagyon finom az biztos, nagyon jó kisérője a sütiknek :)

      Törlés
  2. Nagyon mutatósak lettek a sütikéid, főleg a díszítés tetszik!
    Nekem valahogy a habzsákos nehezen megy, de próbálgatom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Gyerekek imádták :) Biztos menni fog a habzsákozás is :)

      Törlés