2012. március 21., szerda

Mogyoróhabos mogyorós cupcake - SAD 4. forduló

Valentin napra készítettem ezt a cupcaket az Uramnak. De vártam a bejegyzéssel, mivel elküldtem Gesztenyének a Süss! Alkoss! Díszíts! 4. fordulójára. Nem vagyok nagy híve a mindegy-csak-piros-vagy-rózsaszín-legyen-mert-Valentin nap-vannak. Valentin napkor olyat szeretek készíteni amiről tudom hogy kedvence a páromnak, ilyen a mogyoró süti. Illetve most mogyorós cupcake. Mogyorós tészta, mogyorós hab, mogyorós díszítés. Mit mondjak, imádta :)


 Mogyoróhabos mogyorós cupcake:

Tészta:

10 dkg darált mogyoró
17,5 dkg cukor
20 dkg liszt
2 púpozott tk sütőpor
20 dkg tejföl
8 dkg vaj vagy margarin
csipetnyi só
2 tojás

 A margarint kikeverem a cukorral, hozzáadom a tojást, majd a tejfölt. A lisztet elkeverem a sütőporral és a sóval, majd a mogyoróval. Hozzákeverem a nedves hozzávalókhoz. nem keverem sokáig a tésztát, mert az nem tesz jót a muffinnak. 180 fokra előmelegített sütőben sütöm, 20-25 percig. Rácson hagyom kihűlni.

Krém:

2,5 dl tejszín
4-5 ek darált mogyoró
1 marék, pirított mogyoró
10 dkg cukor

A tejszínt felverem, majd adok hozzá egy kevés cukrot, valamint a darált mogyorót. Kemény habbá verem, majd hűtőbe teszem. A cukrot vastag falú edénybe teszem, majd meg karamellizálom. Hozzáforgatom a mogyorót és egy sütőpapírra simítom. Mikor kihűlt, szétválasztom a mogyoró szemeket egymástól.

Összeállítás:

A a krémet habzsákba töltöm és a muffinok tetejére nyomom. Csillagcsövet használok. Majd megrakom a karamelles mogyorószemekkel. Végül kevés csokoládéval meglocsolom őket. És el is készült a Valentin napi muffin az Uramnak.





12 megjegyzés:

  1. Ó anyám! Ezt nekem is meg kell csinálnom! Nyamiii

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajrá! Erre tényleg nem lehet mást mondani csak hogy nyam nyam :)

      Törlés
  2. Csodálatosak!! Nagyon finom lehet ezzel a sok mogyoróval, én tuti imádnám. Vagyis imádni fogom, mert hamarosan megsütöm.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Bizony érdemes megsütni, férjem is mogyoró függő ő sóhajtozva szokta emlegetni :)

      Törlés
  3. Jujha, ebben aztán van minden földi jó!!! Tényleg úgy érzi magát az ember egy ilyet fogyasztva, hogy habos tortát majszol! :))

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűségesek! Biztos nagyon finomak voltak!

    VálaszTörlés
  5. Azt hiszem, én is Nyam-nyam imádó lettem! :D

    VálaszTörlés
  6. Vikvi!
    Elnézésedet kérem, valóban lemarad,nem értem miért, javítottam:-)

    VálaszTörlés