2012. április 16., hétfő

Marcipános - kókuszos - liofilizált málnás kocka

A Húsvéti bonbon gyártásom második darabja. Kókusz, marcipán, és egy újdonság (legalább is számomra), liofilizált málna. Nagyon finoman harmonizáltak az ízek. Ez fogyott el először. Ennél kipróbáltam a csokiba mártást, és a transzferfóliát is. tanultam is belőle, például azt hogy nem szerencsés tejcsokiba mártani, mert az étcsoki jobb ehhez, de majd legközelebb. Kicsit tömzsik lettek, de alapvetően meg vagyok elégedve velük, elsőre nem is rosszak. A transzferfóliáról a kép pedig szépen felsimult rá. Megmártás után, ráhelyeztem a fóliát, amit előtte persze feldaraboltam. Lesimítottam figyelve, hogy ne legyenek légbuborékok rajta, mert akkor nem megy át a szín. Mikor teljesen megszilárdultak csak lehúztam őket. 
Gesztenyénél láttam ilyet először. A fóliákat egyébként az Ázsia Bt-ben vettem. A 28x13-as formában készítettem. Az egyik felében ez volt a másikban a tojáslikőrös. Tehát 14x13 -as a forma. Ebből lett 25 kocka. De tényleg, ezt megálltam és csak utána kóstolgattam.


Marcipános - kókuszos - liofilizált málnás kocka:

Burok:

25 dkg tejcsokoládé - de legközelebb éttel fogom

15 dkg marcipán

Kókusz réteg:

4-5 ek kókusz reszelék
0,3 dl tejszín
10 dkg fehér csokoládé

Málnás fehér csokis réteg:

1 ek liofilizált málna
15 dkg fehér csokoládé
0.3 dl tejszín

A marcipánt kinyújtottam és a formába tettem. A tejszínt felforraltam, majd hozzáadtam a kókuszt és kicsit főztem, utána hozzáadtam a feldarabolt fehér csokoládét. Ráöntöttem miután hűlt a marcipánra és a hűtőbe tettem.
Ezután megint tejszínt melegítettem elkevertem benne a fehér csokit és hozzáadtam a málnát. Ez került a kókusz réteg fölé. Amikor minden jól megszilárdult, feldaraboltam. A tejcsokoládét, felolvasztottam, temperáltam, majd egy villa segítségével belemártottam a csokiba. A mártott kockákat teflonos lapra helyeztem. Rájuk simítottam a transzferfóliát. mikor végeztem a hűtőbe tettem őket. Mikor teljesen megszilárdultak lehúztam a fóliát és már kész is voltam. 



4 megjegyzés:

  1. Hű, de megkóstolnám! A liofilizált gyümölcsöt tervezem én is kipróbálni - a málna különösen finom lehet. Neked hol sikerült hozzájutnod?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) a málnát az Ázsia Bt.-ben vettem Pesten, közel a Vásárcsarnokhoz. Nagyon sokféle liofilizált cuccuk van :)

      Törlés
  2. Nagyon jó lett, annyira ügyesen készíted már a bonbonokat:-))

    VálaszTörlés