2013. február 7., csütörtök

Francia kókuszos pite - No. 45

A kókuszfüggő Férjecskémnek szántam, leginkább ezt a pitét. Telitalálat volt. Nagyon ízlett neki és a gyerekeknek is. Na meg persze nekem. Krémes alsó rész, ropogós, kicsit morzsás felső rész. Nagyon jól passzol együtt. Aztán eszébe jutott a fiúknak, hogy dobni kéne rá egy kis csokit, így rákerültek a csokival bevont kekszgolyók is. A receptet itt találtam.


 Francia kókuszos pite:

Tészta:

Shortcrust pastry

250 g liszt 
 csipet só 
 1 tk cukor 
 110 g vaj 
 50-60 ml víz

A liszttel elmorzsolom a vajat. Hozzáadom a sót és a cukrot, majd tésztát gyúrok belőle. Gyorsan dolgozom! 1 órára a hűtőbe teszem, majd lisztezett felületen, kinyújtom és a kivajazott formába teszem. Visszateszem a hűtőbe.

Töltelék:

3 felvert tojás
1 csésze cukor
1 csésze kókuszreszelék - én kicsit többet tettem bele
113 g olvasztott vaj
1 tk vanília
 csipet só


A hozzávalókat a fenti sorrendben összekeverem. Majd a pite tésztára öntöm és  170 fokon 1 órát sütöm. Úgy félidőnél érdemes lefóliázni a pitét, úgy nem barnul tovább. 
Langyosan már szeletelhető.





12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom lehet! Lehet hogy én nem veszem észre? Hol a kókusz belőle?

    VálaszTörlés
  2. Egy szintén kókuszfüggő bloggerina-kartársnőnek maradt esetleg egy szeletke....? :)
    Gondoltál már arra, hogy a csodás pitéidet össze kellene foglalni egyszer könyv formájában? Én vevő lennék rá tutira! ;-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki! :) A vaj biztos, hogy kétszer szerepel a tölteléknél?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Huh, köszi. Most már tudom hová tűnt elsőre a kókuszreszelék. Hiába szemüveg nélkül, ne írjak! De ma végre megjön az új szemcsim és látni is fogok rendesen :)

      Törlés
    2. Ez annyira megtetszett, hogy meg is sutottem. Varom, hogy kihuljon vegre :)

      Törlés
  4. Hűha, megint pite, és megint szuperül néz ki!

    VálaszTörlés