2013. január 23., szerda

Görög mézes mogyoró pite - A pite világnapjára - No. 42

Ma van a pite világnapja (január 23), ezért gondoltam, megleplek titeket egy finom édes, mogyorós pitével. A férjem az első falat után közölte, hogy ez az Ő pitéje. Senki még csak rá se nézzen. Mondjuk gondoltam, is hogy neki fog a legjobban ízleni.


 Görög mézes mogyoró pite:

Tészta:
Shortcrust pastry

250 g liszt
csipet só
1 tk cukor
110 g vaj
50-60 ml víz

A liszttel elmorzsolom a vajat. Hozzáadom a sót és a cukrot, majd tésztát gyúrok belőle. Gyorsan dolgozom!
1 órára a hűtőbe teszem, majd lisztezett felületen, kinyújtom és a kivajazott formába teszem. Elősüthetem, ha a töltelék megkívánja, de ennél a receptnél nincs rá szükség. Míg elkészítem a tölteléket a hűtőbe teszem.

Töltelék:

4 csésze aprított, pörkölt törökmogyoró
1/4 csésze barna cukor
1 tk őrölt fahéj
1 csésze olvasztott vaj
egy csomag rétestészta

A mogyorót elkeverem a cukorral és a fahéjjel, valamint egy csipet sóval. A tésztára öntöm. a rétestésztát, kibontom, kihajtogatom és egy akkora kört vágok, amekkora formám van. Ráteszem a mogyoróra az első réteget, ezt lekenem vajjal. Majd következik a második réteg tészta, megint vaj. Így folytatom, egészen az utolsó lapig (1 csomagban 8 lap van). Majd a sütőbe teszem és aranybarnára sütöm, 180 fokon. Én utólag vágtam fel a tésztát így eléggé tört, de ha még sütés előtt felvágjuk sokkal szebb lesz a teteje.

Szirup:

3/4 csésze cukor
1/2 csésze víz
1/2 csésze méz
1 tk mandula aroma  - eredeti recept szerint vanília

A cukrot, a vizet és a mézet összefőzöm, 10 percig forralom majd hozzáadom az aromát. Forrón az elkészült pitére öntöm. Hagyom kihűlni a pitét és utána szeletelem. Első nap kicsit folyós lehet, de másnapra teljesen megköt benne a szirup. 

Forrás: Taste of Home magazin 2011 október





6 megjegyzés:

  1. Micsoda vastag töltelék, nagyon guszta! Finom lehet !

    VálaszTörlés
  2. Nem tudtam, hogy ma van a pite világnapja, így ma nem sütöttem pitét.
    De a tiéd remek lett, az pedig, hogy a férjed "kisajátította", minden dicséretnél többet ér.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony. Igen ma van, nrm sokan tudják, de jövőre majd kicsit korábban közzéteszem hátha többen is kedvet éreznek sütni erre az alkalomra egy pitét.

      Törlés
  3. Nem csak a pitével leptél meg, azzal is, hogy világnapja van:-) No de ez pite a talpán!

    VálaszTörlés