2013. január 26., szombat

Mangó krémes pite - No. 43

Mindenütt azt olvastam, ahol keresgéltem a mangó krémes pitét, hogy a gyerekek kedvence. Ezt kicsit túlzásnak tartottam. De amikor gyümölcsöt nemigen evő, Nagy fiam szájából elhangzott : Anyuci, ez eddig a kedvenc pitém! akkor már nem volt kétséges, hogy igaz az állítás. Még a mangót is megette a tetejéről, sőt, egy fél mangót, csak úgy bepuszilt. ÉS iiiggeeen, még egy gyümölcs amit hajlandó megenni, méghozzá jóízűen. Apró öröm, egy Anya életében. Utólag, tehettem volna bele még egy mangó püréjét, és akkor kicsit sötétebb lenne a színe. De ízre így is nagyon finom mangós volt.


 Mangó krémes pite:

Alap:

18 dkg kókuszos keksz
5 dkg zabpehely
7 ek olvasztott vaj

A kekszet és a zabpelyhet ledarálom. A vajat megolvasztom, és összegyúrom a morzsákkal. A formába nyomkodom, és 200 fokon 10 percet sütöm. Hagyom kihűlni.
Igazából nem muszáj megsütni, csak így én jobban szeretem. Ha nem sütjük meg akkor előlép a sütés nélküli kategóriába.

Krém:

20 dkg házi krémsajt
fél tubus sűrített tej
2 dl keményre felvert tejszín
2 db mangó + 1 díszítésnek
1 ek zselatin + 3 ek víz + 2 ek víz

A krémsajtot kikevertem a sűrített tejjel, majd hozzáforgattam a felvert tejszínnel. A zselatinra ráteszem a 3 ek vizet. Hagyom kicsit dagadni. Majd hozzáadom a 2 ek vizet és felmelegítem, hogy elolvadjon a zselatin. Majd a zselatinhoz adok egy adagot a krémből. simára keverem és a többihez adom, majd összeforgatom. Végül a pite alapra kenem. 2 Mangót kimagozok és levágom a héját, majd botmixer segítségével lepürésítem. Ezt a pürét a pite tetejére öntöm és egy villával márványosra keverem majd elsimítom a tetejét. A hűtőbe teszem dermedni. Tálalás előtt tejszínhabbal és friss mangó szeletekkel díszítem.




10 megjegyzés:

  1. Hű, de nagyon guszta! :) Az a gyönyörű magas krém... hm, nagyon finom lehet, nem csodálom, hogy ízlett! :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is a kedvencem lenne:) 2 nagy mangó van itthon, akkor pont nem maradna díszítésre, de mindenképpen el fogom készíteni:)

    VálaszTörlés
  3. Kettő mangón van éppen!Finom lehet nagyon!!

    VálaszTörlés
  4. Én is nemrég készítettem hasonlót, finom nagyon!:)

    VálaszTörlés
  5. Megint elcsábultam:-) Én is nagyon bírnám szeretni, nem csak Nagyfiad!
    A gyümölcsöt nem igazán evő gyerekről eszembe jutott saját két csemetém múltja. Volt idő, mikor elutasítottak -főleg a nagyobb- szinte minden zöldséget, gyümölcsöt. Keserves volt, de mára már szinte mindent megesznek. Épp ma emlegette Fiam, hogy látszik a vitamin a szemében, mert evett répát. Ugyanis többek között így vettük rá, hogy megkóstoljon valamit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nagyon aranyos ötlet. Lehet mondom neki, szerintem tetszene. A kicsivel szerencsém van bármilyen zöldség gyümölcs jöhet neki, csak a nagyobb félig meddig gyümölcs tagadó

      Törlés
  6. Én nem igazán vagyok oda a gyümölcsös sütikért, ritkán is készítek, de EZ valami csodás. Nagyon finomnak tűnik, biztos kifogom próbálni. köszi a receptet! :)

    VálaszTörlés