2011. október 5., szerda

Rumos - szilvapürés bonbon

A hétvégén megint bonbonozgattam. Kétféle készült ez valamint egy pisztárciás marcipános. Nagyon egyszerű dolgot műveltem. Még amikor a rumos szilvahabos tortát készítettem, annyira ízlett mindenkinek az öntet, hogy mivel még mindig sok szilvánk volt főztem, és eltettem négy befőttesüvegnyi lett belőle. Most pedig amúgy is kíváncsi voltam nem romlott e meg meg kellett kóstolni. És örömmel jelentem semmi baja ugyanolyan fincsi mint volt. Annyit tettem vele hogy löttyintettem egy kis plusz rumaromát hozzá és még finomabb lett. Hát gondoltam jót tenne neki egy kis csoki burok,ezért feláldoztam magam és csináltam bonbont. Ízlett mindenkinek, bár az Uram megjegyezte, azért az előzők finomabbak voltak, de hát Ő jobban mogyorós párti szóval nem baj azért ez is elfogyott.


Rumos - szilvapürés bonbon: 

10 dkg szilva
1 ek cukor 
rumaroma
  2ek víz
A szilvát felkockázom, hozzáadom, a vízet, a cukrot, a rumot és főzöm, kb 10-15 percig. A hűlt átpaszirozom szűrőn, hogy szép sima legyen. Ha igényli rakok hozzá még rumot.
Ez szerintem még így is elég sok öntet, sok bonbonra elég. Én szándékosan nem tettem hozzá sem marcipánt vagy más sűrítő anyagot. A friss gyümölcsös öntetbe akartam beleharapni, tejcsokiba burkolva.

Burok :
10 dkg tejcsokoládé

A csokoládét megolvasztom és temperálom. Kikenem a formát és hűtőbe teszem. 10 perc után megtöltöm, majd megint irány a hűtő. A maradék csokit megtemperálom és lezárom a bonbonokat. Hűtő majd egy jó fél óra múlva szépen kipattinthatók. 













2 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz lett:-))
    Szép vékony a csokiburok, sikerült mindet kipattintani? Nm törött össze?
    Nekem a szilikon formával készült néha eltörött a kipattintáskor:-)

    VálaszTörlés
  2. Örülök hogy tetszik :) De kettő eltörött, de az sem veszett kárba :)

    VálaszTörlés