2011. október 28., péntek

Sütőtökös - sajtkrémes bonbon - VKF 45. fordulójára

Már régen figyelemmel kísérem a Vigyázz Kész Főzz! akciót. Nagyon tetszett mindig is, úgy gondoltam végre nevezek is. Nagyon örültem amikor megláttam, Zizinél az újabb forduló kiírását. De áááá sütőtök? Na ez nem az én napom, gondoltam, mert magában nem nagyon szeretjük, kivéve a picurkámat. Na de mi van ha más formában igen? És talált. Elkészítettem a sütőtökös whoopie pie-t és nagyon bejött. Gondolkodtam, mit is készítsek, vagyis mit nevezzek. Sütiben gondolkodtam, de újat akartam kipróbálni, az Uram azt mondta, miért nem csinálsz bonbont? Ez az, jó ötlet. Igaz nem süti.  Keresgéltem de nem sok mindent találtam, majd rábukkantam egy trüffel ami nagyon tetszett. Kis változtatásokkal, elkészítettem. Először is lágyabb krémet készítettem, mert nem golyót akartam, hanem bonbonba tölteni. Így kihagytam a fehér csokit belőle. Az ment kívülre, így meglett a burok is :)
Gyömbér és Graham keksz morzsa is kellett bele, így sütöttem mindkettőt. Készítettem házi krémsajtot hozzá és beszereztem a sütőtököt is. Így már kezdhettem is neki.

Sütőtökös - sajtkrémes bonbon:

30 db lesz belőle. Az én mércém egy 2,5 dl -es bögre volt.

200 gr fehér csokoládé

1/3 csésze gyömbérkeksz morzsa
1/4 csésze graham keksz morzsa
1/2 csésze sütőtök püré - megsütöttem egy kevés cukorral a tetején, majd kikanalaztam a héjából és kicsit összetörtem villával.
1 teáskanál porcukor
1/2 teáskanál narancshéj
1/2 kávéskanál fahéj
csipet só
100 gr házi krémsajt

A sütőtökpürét, a kekszmorzsákat, a porcukrot, a sót, a narancshéjat, a fűszereket egy tálba teszem majd összepürésítem egy botmixerrel. (Ha golyókat akarunk tegyünk hozzá úgy 50 gr-nyi olvasztott fehér csokit, mert keményebb lesz tőle az állaga.)
Megolvasztom a fehér csokoládét, temperálom, majd kikenem vele a formámat. Beteszem a hűtőbe. 10 perc múlva kiveszem, majd megtöltöm a töltelékkel. Picit a hűtőbe teszem, majd az újra temperált csokoládéval lezárom a bonbonokat. 30 perc múlva kiveszem a hűtőből, majd kifordítom a formából a bonbonokat. Én úgy díszítettem, hogy olvasztottam egy kis tejcsokoládét, a tetején lévő szívecskékbe töltöttem majd szórtam rá cukorgyöngyöket. Így akár karácsonyi nasiként is megállja a helyét :)

A tököt, nagyobbik fiacskámmal faragtuk, de ez nem egy félelmetes tök hanem egy mosolysós, és azért van két foga mert ők is ketten vannak a tesókájával mindenkinek jut egy -egy . Igazságos a drágám :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése