2011. október 28., péntek

Gyömbéres keksz

Találtam egy klassz trüffel receptet, gondoltam ha időm engedi megcsinálom. Kellet hozzá, graham keksz morzsa, és gyömbéres keksz morzsa is. Na de Viki nem vesz boltban ilyesmit, Viki süt :) Úgyhogy kekszes hete volt a családnak, hogy én hétvégére megcsinálhassam a bonbont. Gondolhatjátok, mennyire bánták. Lassan azt veszem észre a családon, hogy kezdik megszokni, hogy van egy blogom, kreatívkodom, és ez rájuk is átragadt. Már szinte a keksz sem jó egyszerűen. Megették a nagy részét, készítettem a bonbont ami fehér csokis, egyszer csak az Uram odaballag, és látom elkezdi kenegetni a kekszet a csokival. De csak félig, majd megszórta cukorgyönggyel. Oh, azt a mindenit de tud valaki. Aztán mondta ez a prototípus csináljak még párat neki. Így készült az extra változat. A recept David Lebovitz- é és kb 4 tucat jön ki belőle.



Gyömbéres keksz:

170 gr puha vaj
105 gr barna cukor
100 gr kristálycukor
60 ml melasz - ennek híján és mézet tettem bele
1 tojás
1/2 tk vanília
260 gr liszt
1/2 ts szódabikarbóna
1/4 tk só
1 1/2 ts fahéj
2 tk gyömbér
1/2 tk szegfűszeg

forgatáshoz : 200 gr kristálycukor

A vajat kikeverem a cukorral. Majd hozzáadom, a tojást, a melaszt és a vaníliát. Jól elkeverem majd hozzáadom a lisztet, a szódabikarbónát és a fűszereket. Kikeverem,majd hagyom fél órát pihenni hűvös helyen. 180 fokra előmelegítem a sütőt, a tepsire sütőpapírt teszek, egy kis edénybe pedig a 200 gr kristálycukrot. A masszából golyókat formálok, megforgatom a cukorban, majd a tepsire teszem. Nem túl közel egymáshoz. Fogok egy vizespoharat és a golyókra nyomom őket így szép egyforma korongokat kapok. 12-15 percet sütöm őket. Majd rácson kihűtöm.
Illetve hűteném. A picurkám, fogta magát, meghallotta hogy nyitom a sütőt, mint a szél rohant. Mászott fel az ülőre, és hangosan mondta aggyá, aggyá. Azt hittem megzabálom. Megfújtam neki a kekszét és már falta is. Nagy boldogan mosolygott, ide oda rázta a kis fenekét és bevonult a nappaliba :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése