2011. október 25., kedd

Feketeszedres scones

A  nyáron szuper áron jutottam hozzá fekete szederhez. Gyorsan neki is estem keresgélni, mit is készítsek belőle. Azt tudtam, hogy valami jó kis krémes dolgot készítek belőle, de kellene valami más is. aztán rábukkantam erre a receptre. Nagyon megtetszett. Bár az igazat megvalva én a gyerekek ettük meg szinte az egészet. Az Uram épp csak beledugta az orrát. Tök jó meg fincsi, de hol is a nesquik torta maradéka. Na persze jellemző. Ő azt ette, mi pedig a kicsikkel ezt az isteni scone-t vajjal megkenve, vagy csak magában. Ez volt a reggelink, majd a tízóraink, meg az uzsonna. Én adtam volna mást de Nagy B. azt mondta tudod anya azt a kalácsot együk, de ne feledkezz meg kivenni azt a lila izét belőle :) Hát igen :( De a kicsi anyja fia, ő megette gyümölcsöstől az egészet. Így lépett be az életünkbe a scones, először de nem utoljára.


 Feketeszedres scones:

230 gr liszt
jó marék szeder
fél tasak sütőpor
50 gr cukor - eredetileg a felét írja
50 gr margarin
150 gr natúr joghurt
nekem nem volt ennyi joghurtom, pici tejjel pótoltam kb 3-4 ek

 A lisztet összekeverem a sütőporral, elmorzsolom a kockára vágott margarinnal. Hozzáadom a cukrot, a feketeszedret és a joghurtot (én a kevés tejet). A tészta nagyon lágy, vigyázok nehogy összenyomjam a szedret benne, mert az színezi a tésztát.   Lisztezett deszkán gömbölyűre formálom, kikent tepsibe teszem és ott kézzel ellapítom kb. 2 - 3 cm vastagra. Éles késsel bevágom a tetejét, hogy 6 kis háromszöget kapjak, ez nálam nemigen látszik, mélyebben kellett volna bevágni, na meg a formája is lehetne szebb :)
Tetejét kis liszttel megszórjuk, majd szép pirosra sütjük. A sütőt előmelegítettem 200 fokra és kb 25-30 percig sütöm.
Vajjal megkenve nagyon finom volt :)


2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! Biztos finom lehet meggyel is! Szedret mostanában nemigen találnék, de meggyem az van a mélyhűtőben. :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszi :)Sok fajtát láttam én is, biztos, hogy jó a meggy is bele :)

    VálaszTörlés