2011. október 18., kedd

Hagymás lepény + egy extra változat

Ez a férjem egyik kedvence. Hagymás lepény extra sok hagymával, szalonnával, kelt tésztában. Mennyei tud lenni. Igaz nem fogyókúrázóknak ajánlom, de egyszer megéri kipróbálni. Most készült egy extra feltétet is, mert kívántam egy kis paradicsomot és erős paprikát rá, szóval lett egy pizza jellegű is. 



Hagymás lepény:

Tészta:

1,5 kg liszt
5  dkg élesztő
2 dl tej
pici cukor
1-2 tk só ízlés szerint
1 tojás
1,5-2 dl olaj

A tejet megmelegítem, kevés cukrot teszek bele, majd belemorzsolom az élesztőt. Felfuttatom. A lisztet egy tálba teszem és mélyedést  készítek bele ebbe öntöm az élesztőt. Adok hozzá sót és egy tojást. Elkezdem összedolgozni, majd fokozatosan adok hozzá olajat. Ha nagyjából összedolgoztam a fakanállal, elkezdem kézzel dagasztani. Én ezt szeretem, lehet géppel vagy fakanállal is ki hogy gondolja. Ha szép ruganyos tésztát kaptunk akkor jó, de kelhet hozzá még egy kevés tej, ha kicsit kemény. Ha ki dagasztottam, akkor, megszórom egy kevés liszttel, lefedem egy konyharuhával és meleg helyre teszem kelni. Mikor duplájára kelt kiveszek belőle egy adagot és kézzel elkezdem szétteríteni a tepsin. De ki is nyújthatjátok deszkán ha úgy a kényelmes. Rárakom a feltétet, és szép aranybarnára sütöm Közepes lángra előmelegített sütőben.

Töltelék:

1 kg felszeletelt hagyma - megdínsztelve, olajban vagy a szalonna zsírjában
császárszalonna - felcsíkozva enyhén megsütve
10 tojás
1 nagy doboz tejföl
aprított petrezselyem - elhagyható én csak akkor teszek bele ha van friss
só, bors, esetleg szerecsendió

A hagymát megdínsztelem, a szalonnát megpirítom. Ezeket ráteszem a tésztára, majd csinálok egy kis szélt a tésztának, hogy mikor beleöntöm a szószt ne folyjon a tészta alá. A tojásokat egy tálba ütöm, hozzáadom a tejfölt és simára keverem. Sózom, borsozom, és hozzáadom a petrezselymet. Ezt az öntetet ráöntöm a tésztára. Beteszem az előmelegített sütőbe és aranybarnára sütöm.

Az extra változatba raktam szeletelt paradicsomot és erős paprikát is így öntöttem le a szósszal és sütöttem meg. Majdnem olyan volt mint egy pizza vagy egy qiuche.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése