2011. szeptember 27., kedd

Lali keresztelői tortája - ostyaképes

Lalikának, a keresztelőjére készült ez a torta, sógornőm kisfia, hat héttel fiatalabb mint Kis B. Előre, megrendeltem az ostyaképet, zselét is kaptam hozzá, meg volt még abból amit Szegeden vettem. 
Megsütöttem a piskótát, 12 tojásból, Majd csináltam egy tejszínes joghurtos krémet. 1 l tejszínt felvertem, hozzáadtam egy zselatin fixet, elvettem egy részét, a külső bevonáshoz, a többihez, pedig egy nagy doboz epres Jogobellát adtam hozzá apránként. Szép színe lett és finom íze. A többi tejszínt, egy pár csepp wilton ételfestékkel, beszíneztem, hogy szép világoskék színe legyen.

A megsült, piskótát, 3 felé vágtam és az alsó és a felső lap egyik felét megkentem mogyorókrémmel.
Úgy töltöttem meg, hogy az alsó lap mogyorókrémes felére, kentem egy réteg joghurtos krémet, majd a középső piskótát raktam rá. Ezt is megkentem a joghurtos krémmel, a felső piskótát pedig úgy helyeztem el hogy a mogyorókrémes fele érje a tejszínes krémet. Kívülről, bevontam a világoskék tejszínhabbal. Elhelyeztem az ostyaképet, majd körben is kidíszítettem.


Ostyakép felhelyezése krémes tortára:
A tortát lekenjük, lehetőleg egy világos krémmel. A krém tetején vékonyan elkenjük, a hideg zselét. Rásimítjuk az ostyaképet, lefedjük hideg zselével, gyors, nagy mozdulatokkal dolgozunk, hogy az ételfesték nehogy elmaszatolódjon. Figyeljünk ne húzzuk bele a krémet a képbe. A széleknél, jól dolgozzuk el, nehogy felpöndörödjön a képünk. Le kell zárni a kép szélét, én ezért habzsák segítségével virágokat nyomtam rá. Tálalásig hűtőbe teszem. Az ízét nemigen szeretem, mert olyan mintha papírt ennék, de dekorációnak jó. Szerintem kedves ajándék :)
Sógornőmnek nagyon ízlett, örültem neki, az Uram szerint kevés volt a krém, na de neki az ég tejszínhabja is kevés lenne :)




2 megjegyzés:

  1. Tündéri ez a kis babuci!!! A torta pedig nagyon finom lehetett. Ügyes vagy, hogy ilyen szépen rátudod tenni a képet, én még megpróbálkozni sem mernék vele.:)

    VálaszTörlés
  2. Bizony helyes kis pasi :) Az első kép felrakásával, én is szenvedtem kicsit, de belejön az ember :)

    VálaszTörlés