2011. szeptember 10., szombat

Egyiptomi II. + Trüffel torta

A férjem mamájának, most hétvégén ünnepeltük a születésnapját, pontosan a 78. -at. Neki sütöttem egy tortát, valamint Mari névnapjára, egy másikat. Évi (Mari lánya ), választott egy csoki tortát, vagyis mindegy csak csokis legyen tortát, az én választásom a trüffel tortára esett. Bár most nem teljesen étcsokiból, csináltam hanem, 1 tábla tejcsoki, 2 tábla étcsokiból. 5 dl tejszínt felmelegítettem, abba tördeltem el a csokit elolvasztottam, tettem hozzá némi cukrot, majd hűlés után 1-2 órára a hűtőbe tettem lefóliázva. Majd mielőtt használtam volna felvertem egy jó krémmé. Fincsi torta lett, Évi azt mondta, ha nem a fiúkat szeretné és én nem lennék már házas most megkérné a kezem. Viszont a ha -val kezdődő mondatnak értelme nincs, szóval sütöm inkább neki a tortákat tovább :)
A másik torta Egyiptomi torta   volt. Az Uram választotta, mert ez lett az egyik kedvence, pedig még csak a keresztelőre csináltam. Mi tagadás, egy új tortát akartam kipróbálni, de fellázadt. Közölte, hogy elege van, hogy jó másfél éve egy tortából kétszer nem evett, mert én mindig kísérletezek. Ezzel nem azt mondja, hogy nem jók csak olykor lehetne már valami ismerős íz. Szóval egyiptomit akar és kész mert ez a legtutibb. Mi tagadás tényleg finom, ez ma ki is derült, mert a nagy tortából, szerintem egy morzsa nem sok, annyi sem maradt. Mindenki dícsérte, én meg persze örültem neki.

A díszítéssel most újítottam. Plasztik csokit használtam, ét illetve fehércsokiból. Érdekes volt a fehér jól működött, az ét kevésbé, de végül is jól lehet vele dolgozni, egész jó lett.

A nagy tortázás közben megihletett a csokikrém. Nézegettem a bonbonos receptjeimet a minap és megtetszett egy nagyon. Bankok volt a bonbon neve, szerintem valamelyik csokibolt kínálatából való a kép, de sajnos nem volt odaírva kié. Ha valaki magáénak vallja, nagyon szívesen beírom mint forrást :) Csak annyi, hogy étcsokoládékrém, lime és gyömbér a hozzávalói. Csokikrém kipipálva, lime szintén, úgyis mentünk boltba vettem egy darab gyömbért hozzá és kaptam egy szuper bonbont :)


Trüffel:




Egyiptomi:









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése