2011. szeptember 21., szerda

Tejkrémes mogyorós bonbon

A hétvégén, elkészítettem a Knoppers házi változatát. Elég jól sikerült, de a fehér krém kicsit folyós lett, még nem az igazi, de ha majd szép képet csinálok róla felteszem. Ebből a fehér krémből, elég sok maradt és +1 nap hűtőben csücsülés után, elég jó sűrű krémet kaptam. Úgy egy jó fél bögrényi krémem volt még. Hát mit tehet ilyenkor egy lány? Bonbonba rakja :) Mert most már kétfelé jár az agyam, egyik fele süt, a másik azon gondolkozik milyen bonbont lehetne kihozni ebből? De jól sikerült, mivel a Knoppersben mogyoró és csoki is van adott volt, a burok az tejcsoki volt, és rejtettem a közepébe egy szép szem pörkölt mogyorót. Nagyon finom volt, csak azt sajnálom utólag, hogy nem tettem bele egy kis darab ostyát, még jobb íze lett volna Na nem baj majd legközelebb ha ilyet készítek teszek bele :)



Tejkrémes mogyorós bonbon:

Burok:

100 gr tejcsokoládé

Töltelék:

25 ml tejszín
2,5 dkg cukor
7 dkg vaj
5 dkg tejpor
15 szem pörkölt egész mogyoró

A krémmel kezdem, mert jó ha a hűtőbe tesszük úgy 2-3 órára. A Tejszínt felforralom a cukorral, majd amikor már langyos, hozzáadom a vajat és a tejport. Addig kevergetem amíg szép sima nem lesz az egész. Beteszem a hűtőbe.
 Megolvasztom a csokoládét, temperálom, majd kikenem a formát vele. Beteszem a hűtőbe.
10 perc múlva beletöltöm a krémet. Én az ilyen bonbonnál, úgy csinálom, hogy pici krém, mogyoró és befejezésnek krém, persze helyet is hagyok a lezárásnak. Néhány percre a hűtőbe, teszem majd az újra temperált csokival lezárom. 30 perc hűtőzés után szépen kifordítom a bonbonokat :)







2 megjegyzés:

  1. Engem ez nagyon a Kinder csokikra emlékeztet. Azoknak a fő "motívuma" a tejcsoki és a tejkrém (és/vagy mogyoró-krém). Kedvencem a Kinder csoki, szóval ez a recept tutira kipróbálásra kerül majd :)

    VálaszTörlés
  2. Adél, örülök, tényleg érdemes kipróbálni :)

    VálaszTörlés