2011. szeptember 10., szombat

Bankok bonbon

Isteni, mást nem tudok mondani. Különleges, (Nagy B. szerint), nem jó (Anyukám szerint.) Tényleg két véglet vagy nagyon ízlik, vagy nagyon nem. Tesómnak tuti bejön, mert kb 3 adagra való krémem volt, ebből 1 adagot elkészítettem, a másik kettőt, meg mire hazajöttünk a buliból szőrén szálán eltüntette. Szóval azt nem tudtam megcsinálni.
Ő díjazza a bonbonokat. Anyukámmal beszélgetett, Azt mondja anyukám mi értelme van 1 tábla csokiból bonbont csinálni, meg lehet azt úgy is enni. Tesóm rögtön kontrázott, mert azt meg tölti, sokkal finomabb lesz, na és persze több :)
Már az előző bejegyzésben írtam, sajnos csak egy képem volt a bonbonról, meg a hozzávalók leírása, szóval ha valaki a magáénak tudja, kérem jelezze és beírom mint forrást :)

Szuper hozzávalók, csokikrém, lime, és gyömbér. A trüffel torta kapcsán jutott eszembe elkészíteni ezt a finomságot. Ahhoz készítettem étcsokikrémet. Egy jó púpos evőkanálnyit kivettem belőle, ez lett az alapom.

Bankok bonbon:

Burok:
100 gr étcsokoládé


Töltelék:

1 nagy evőkanálnyi étcsokoládé krém bár mondhatni inkább hab volt
1 lime reszelt héja és a felének a leve
2 - 2,5 cm gyömbér - pucolva, reszelve


Az étcsokikrémbe belereszelem a lime héját és belefacsarom fél levét. elkeverem. Majd megpucolom a gyömbért és lereszelem. Kb 2,5 cm de jó duci gyömbér volt. Jól összedolgozom. Nekem valami szuper íze lett, a többségnek is nagyon ízlett kivéve Anyukámat szóval 5:1 ide :)

A művelet a szokásos, olvasztom a csokoládét, temperálom, majd kikenem a formákat. Berakom a hűtőbe. Kb. 10 perc múlva kiveszem a hüvelyeket és megtöltöm őket. Vissza a hűtőbe, és kis idő múlva kiveszem és lezárom őket csokival. Ha megvagyok vele újra hűtőbe teszem és hamarosan kipattinthatók a formából.

Megmondom őszintén, a lezárással gondjaim vannak. Nem tudom szépen felkenni a csokit, úgy hogy le tudjam húzni, mert ahogy lehúzom jön vele gyakran a töltelék is. De nem rakom magasra a tölteléket, lenne elég hely neki, hogy szépen lezárjam, de sose sikerül jól.
Meg ebben a formában, állandóan vannak légbubik a bonbonokon, pedig a szívecskést, már buborékok nélkül tudom használni. Direkt nem tördeltem le a széleket, még a fényképhez sem, mert úgy gondoltam, ez így sikerült, így mutatom meg, mert még tanuló vagyok. És amúgy sem vagyok híve a hamiskodásnak.

Ez az adag krém, kb 3 adagra lett volna elég, de csak egy lett belőle, mert felfalta a tesókám a krémet, némi piskóta széllel. De ez van, örülök, hogy ízlett neki.
Holnap reggel irány a Monori Kisállat Börze! Szuper, én legalább úgy szeretek menni, nézelődni mint a gyerekek :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése