2012. augusztus 26., vasárnap

Bazsalikom fagylalt

Nagyon szeretem a bazsalikomot, mint fűszer az egyik kedvencem. Amikor a nyári bogyós pitének a receptjét böngésztem, egy oldalon szembe találtam magam ezzel a fagyival. Hát mit mondjak lehet nélküle élni, de nem igazán érdemes. Magában ízlik nekem a legjobban, a férjemnek nem igazán jött be, de csak azért mert hagytam benne zöldet is. Azt mondta legközelebb teljesen szűrjem le belőle és akkor isteni lesz.  Istenien harmonizál a csoki fagyival és a gyümölcsösökkel is. Még jobban hangsúlyozza az ízét, a gyümölcsösnek. Bekerült a kedvenceim közé.


 Bazsalikom fagylalt:

2 marék, nagyon apróra vágott bazsalikom
3/4 bögre cukor
5 dl tejszín
2,5 dl tej
 csipet só
5 tojás sárgája
1 citrom reszelt héja

A bazsalikomot, megmosom és apró darabokra vágom. A tejszín felét felforralom adok hozzá, egy zacskó vaníliás cukort, majd hozzáadom a bazsalikomot. Ezt hagyom szépen kihűlni. a tojások sárgáját, kikeverem a cukorral, majd felöntöm a tejjel. Krémet főzök belőle, majd hozzá reszelem a citrom héját valamint hozzákeverem a maradék tejszínt. Szép csomómentes legyen. Vigyázzunk nehogy rántotta legyen, folyamatosan kell keverni. Ha akadnia itt-ott egy kis csomó szűrjük le a masszát. Hagyom kihűlni ezt is. Én nem szűrtem le az összes bazsalikomot a tejszínből, úgy az 1/4-ét benne hagytam. (a férjem ez zavarta, szóval ha legközelebb készítem teljesen leszűröm) Felverem a tejszínt, de csak egy laza habbá, majd összeforgatom a tojásos krémmel. Jól záródó dobozba teszem, majd a fagyasztóba és óránként átkeverem.



3 megjegyzés:

  1. Nagyon különleges, és biztosan nagyon finom is! :)

    VálaszTörlés
  2. Nálam is dobogós helyet foglal el a bazsalikom.! Isteni lehet ez a fagylalt is vele!

    VálaszTörlés
  3. Fagyiban még nem ettem, másként szeretem:)

    VálaszTörlés